قائم مقام دیده‌بان شفافیت:

توقع مردم از دولت رضایتمندی عمومی است

جلواتی گفت: مردم توقع دارند دولتی که شعار انقلابی و مردمی بودن می‌دهد، بتواند حرکتی رو به رضایتمندی عمومی داشته باشد.
کد خبر: ۴۷۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ - 25August 2021

توقع مردم از دولت رضایتمندی عمومی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن جلواتی» قائم مقام دیده‌بان شفافیت در گفت‌وگویی در رابطه با واژه «کارآمدی»، اظهار داشت: این به معنای تطابق شعار‌ها با عمل است؛ یعنی عمل باید با برنامه و شعار‌های اعلامی باید یکی باشد.

وی تحقق یافتنِ برنامه‌ها در اجرای و توسط دولت را به معنای «کارآمدی» در میان سطوح آکادمیک گفت: در سطح عمومی وقتی سخن از کارآمدی به میان آید، یعنی مردم باید ارزانی را حس کنند و وقتی گفته می‌شود قصد مبارزه با فساد را داریم، مردم باید آن را در امور جاری احساس کنند.

جلواتی با بیان اینکه مردم توقع دارند دولت حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهبم رئیسی تغییرات را تحقق بدهد، افزود: در حال ارسال متنی به نمایندگان مردم هستیم تا توجه آن‌ها را به کارآمدی و ضد فساد بودن و نیز جلوگیری از به کارگیری مفسدان جلب شود.

وی همچنین تاکید کرد در راستای آن دسته از مفسدان که جرمشان به تازگی محرز شده است، به دولت تذکر‌هایی داده شده است تا تعداد معدودی از افراد معرفی شده رای نیاورند که دولتی کارآمد داشته باشیم.

جلواتی در خصوص موانع پیش روی یک دولت کارآمد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تولید به مانع زدایی‌ها اشاره داشتند و ما نیز برای ترویج فضای گفتمانی رهبری، باید به مشکلاتی توجه کنیم که به برخی افراد باز می‌گردد.

وی ادامه داد: ما پیشنهاد می‌کنیم دولت جدید با انتخاب افراد کارآمد و توانمند، نسبت به اصلاح ساختار‌هایی که مانع پیشرفت کشور و دغدغه مردم است، بپردازد.

جلواتی گفت: وقتی رضایتمندی عمومی را افزایش دهیم، خروجیِ آن کارآمدی خواهد بود.

قائم مقام دیده بان شفافیت و عدالت خاطرنشان کرد: ممکن است عده‌ای برنامه‌های خوبی ارائه دهند، ولی اگر مجری خوب نباشد، برنامه هم فایده‌ای نخواهد داشت.

جلواتی تصریح کرد: قوانین مجلس مردان و مدیران جهادی نیاز دارد تا در جنگ اقتصادی مقبل دشمن بایستند.

وی همچنین لزوم رفع خود تحریمی دولت قبل را متذکر شد تا به توسعه و شکوفایی به نفع مردم محروم منتج گردد.

جلواتی ادامه داد: مردم ما در همه صحنه‌ها حضور داشتند و توقع دارند دولتی که شعار انقلابی و مردمی بودن می‌دهد، بتواند حرکتی رو به رضایتمندی عمومی داشته باشد.

وی همچنین به نقش مردم و نهاد‌های مدنی در کارآمدی دولت گفت: نهاد‌های مردمی هزینه‌ای برای حاکمیت و دولت ندارند و چشم بینای مردم هستند تا بر نظام و دولت نظارت داشته باشند؛ لذا دولت باید با تقویت این نهادها، خود را قوی کند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار