معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی:

ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده هویت می‌بخشد

«نبی‌پور» گفت: در کنار حفظ آثار دفاع مقدس باید نسبت به نشر ارزش‌های این حماسه جاوید نیز اقدام کنیم زیرا نسل جدید از طریق نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش‌های مختلف هویت پیدا خواهد کرد و راهنمای آنها در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸ - 25August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محمدعلی نبی‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس استان که امروز در مشهد برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: بزرگان همواره تأکید دارند که دفاع مقدس و ارزش‌هایی که در آن مقطع پررنگ و باعث خلق افتخارات عظیمی برای جمهوری اسلامی شد زنده نگه داشته شود و به نسل‌های آینده منتقل شود. برای تحقق این مهم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی افزود: در راستای پاسداشت این حماسه، صرفا نباید به حفظ آثار توجه داشت بلکه نشر معارف و مبانی آن نیز باید مد نظر قرار گیرد و لذا هنر بهترین ابزار برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. آثار هنری دفاع مقدس که در قالب‌های مختلف تولید شده توانسته در داخل و خارج از کشور فرهنگ دفاع مقدس را به خوبی معرفی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: در جامعه هر زمان به ارزش‌های اسلامی و انسانی توجه شده شاهد تعالی معنوی بوده‌ایم و هر زمان از این ارزش‌ها فاصله گرفتیم دچار آسیب شده‌ایم.  علاوه بر ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس باید نسبت به نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز اقدام کنیم زیرا نسل جدید از طریق نشر ارزش‌های این حماسه در بخش‌های مختلف هویت پیدا خواهد کرد و راهنمای آنها در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور خواهد شد.

وی نقش مردم را در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برجسته دانست و گفت: برای کسب موفقیت در رسالت خطیر نشر ارزش‌ها باید مردم را سهیم کرد. همانگونه که دفاع مقدس با محوریت مردم اداره شد و پیروزی جمهوری اسلامی را به‌همراه داشت اقداماتی که در جهت بزرگداشت این حماسه انجام می‌شود باید پشتوانه مردمی داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: تجربه ۴۳ انقلاب اسلامی ثابت کرده هر کجا مردم دیده شدند موفق بودیم و هر کجا نقش مردم نادیده گرفته شده موفق نبودیم.

نبی‌پور به شرایط کنونی کشور در مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: هر چند در شرایط سختی قرار داریم اما این به این معنا نیست که گرامیداشت دفاع مقدس کمرنگ شود بلکه باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از بستر فضای مجازی در جهت بزرگداشت دفاع مقدس گام برداشت.

وی حمایت و پشتیبانی دستگاه‌ها و ساختارهای استانی را از ویژه‌برنامه‌های دفاع مقدس ضروری دانست و گفت: اگر این ویژه‌برنامه‌ها در جغرافیای استان گسترش پیدا کند و فقط محدود به مرکز استان نشود علاوه بر اثرگذاری، دستورالعمل‌های بهداشتی هم به بهترین نحو اجرا شده است.

در این نشست نمایندگان آستان قدس رضوی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، سپاه امام رضا (ع)، مرکز رسیدگی به امور مساجد و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای گرامیداشت دفاع مقدس به بیان نقطه نظرات و پیشنهادت خود جهت بهتر برگزار شدن هفته دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها