توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولتمردان به‌مناسبت هفته دولت

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که هفته دولت فرصتی برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها و مسئولان دولتی است، می‌فرمایند: «در این ارزیابی باید نقاط قوت و ضعف با یکدیگر دیده شود تا بر نقاط قوت افزوده و نقاط ضعف برطرف شوند.»
کد خبر: ۴۷۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 28August 2021

توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولتمردان به‌مناسبت هفته دولت چیست؟به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، هفته دولت، فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش‌‏های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشکارتر شود.

هفته دولت، فرصت مغتنم دیگری هم هست برای نقد و اصلاح عملکرد‌ها به شکل صحیح. رهبر بصیر و فرزانه انقلاب با اتکا به تجربه‏‌های ارزشمند اجرایی و تیزبینی خاص خویش همواره کوشیده‌اند با نظارت دقیق بر عملکرد دولتمردان و نمایاندن نقاط قوّت و ضعف آنها، با بیان هشدارها، رهنمود‌ها و راه‏کارها، دولت را برای رسیدن به اهداف چشم‏اندازی روشن و امیدبخش یاری رسانند.

ایشان همواره با طرح خواسته‏‌هایی چون مبارزه دولتمردان با مثلث شوم فقر، فساد و تبعیض و طرح‏‌های دیگر، به تبیین سیاست‌های صحیح نظام پرداخته‌اند.

هفته دولت، فرصتی است تا همگان اندکی بر کارنامه یک سال گذشته دولت تأمل کنند و به آن چه در کلام دولتمردان می‌آید، به دقت بنگرند و منصفانه به نقد فراز و فرود‌های طی شده بپردازند. از طرفی زمانی مناسب برای ارج نهادن آحاد جامعه به خدمات صادقانه مسئولان متعهد، تلاشگران و زحمتکشان نظام جمهوری اسلامی است.

کلام رهبری درباره شهیدان رجایی و باهنر

هفته دولت به‌مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر به این اسم نامگذاری شده است. در همین باره امام خامنه‌ای درباره سیره شهید رجایی و باهنر می‌فرمایند: «شهید باهنر، مرد بی‌تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی‌فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج او چه می‌گذرد. وی یکی از متفکرین و تئوریسین‌ها و ایدئولوگ‌های انقلاب بود. نوشته‌های زیادی داشت و کتاب‌های زیادی را تنظیم کرده بود. ارتباطات نزدیکی با شهید مطهری و شهید بهشتی داشت و هر دوی اینها، برای عظمت فکری و قدرت تفکر عملی او ارزش زیادی قائل بودند... نقش شهید رجایی و باهنر در افشا کردن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی صدر، بسیار برجسته بود. شهید رجایی با صبر خود و متانت و حوصله عظیم و با قبول درد‌ها و رنج‌های قلبی و غیرقابل افشایی که داشت، توانست، بنی صدر خائن را افشا و رسوا کند و به زمین بکوبد.

مقام معظم رهبری، یک سال بعد از شهادت مظلومانه رجایی و باهنر، در مورد ارزیابی این حادثه می‌فرمایند: «ما امروز از این حادثه درس می‌گیریم که ضدانقلاب برای پیشبرد اهداف خودش، حاضر است چهره‌هایی به قداست رجایی و باهنر را به آن شکل فجیع نابود کند. ما می‌فهمیم که ضد انقلاب با چهره‌های منافقانه‌ای حاضر است در همه جا و حتی اتاق کار شهید رجایی نفوذ کند و به این وسیله، جنایتی را انجام دهد؛ در صورتی که شهید، با همه زیرکی و هوشیاری او را نشناسد و چهره منافقانه او را نتواند تشخیص دهد.

ما این حادثه را در تاریخ گذاشتیم، اما یک بایگانی بسته و متروک نیست بلکه هر لحظه در مقابل چشم ماست و باید از آن عبرت بگیریم و همچنان که بار‌ها گفتیم، خودمان را برای سرنوشت افتخارآمیز و غرورآمیز آماده کنیم.»

همچنین امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرموده‌اند: «ملتی که قیام کرده است در مقابل همه قدرت‌های عالم، ملتی که برای اسلام قیام کرده است، برای خدا قیام کرده است، برای پیشرفت احکام قیام کرده است، این ملت را با ترور نمی‌شود عقب راند؛ گرچه خود واقعه و خود این افرادی که شهید شده اند، در نظر همه ما عزیز و ارجمندند. آقای رجایی و آقای باهنر هر دو شهیدی هستند که با هم در جبهه‌های نبرد با قدرت‌های فاسد هم جنگ و هم رزم بودند. مرحوم رجایی به من گفتند که من بیست سال است که با آقای باهنر همراه بودم و خدا خواست که با هم از این دنیا به سوی او هجرت کنند.»

هفته دولت فرصتی برای ارزیابی مسئولان در عملکردهایشان

نکته قابل توجه این‌که امام خامنه‌ای همچنین هفته دولت را تداعی‌کننده نام ماندگارِ شهیدان رجائی و باهنر می‌دانند و خاطرنشان می‌کنند: هفته‌ی دولت فرصتی برای ارزیابی مسئولان دولتی از عملکرد خود است؛ ضمن آنکه در این هفته باید به دولتمردان و برادران و خواهران دولت «خداقوت» گفت، زیرا اداره‌ی کشوری با جمعیتی بیش از هشتاد میلیون با مسائل گوناگون، وظیفه‌ای بسیار سنگین و دشوار است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هفته دولت همچنین فرصتی برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها و مسئولان دولتی است، می‌فرمایند: «در این ارزیابی باید نقاط قوت و ضعف با یکدیگر دیده شود تا بر نقاط قوت افزوده و نقاط ضعف برطرف شوند.»

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار