بهره‌برداری از ۳۹ کلاس درس برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه تا پایان سال

رییس سازمان نوسازی مدارس از احداث ۳۹ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه خبر داد و گفت: این واحد‌های آموزشی در سال تحصیلی جاری تکمیل و برای بهره‌برداری تحویل آموزش و پرورش شد.
کد خبر: ۷۹۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۱ - 05December 2025

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «حمیدرضا خان‌محمدی» رییس سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت: این تعداد فضای آموزشی و ورزشی با هدف ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل این گروه از دانش‌آموزان همراه با سایرین در تمامی مدارس کشور ایجاد شده‌ است.

بهره‌برداری از ۳۹ کلاس درس برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه تا پایان سال

وی با اشاره مشارکت خیرین نیک اندیش در ساخت و تحویل این تعداد فضای آموزشی ویژه، عنوان کرد: این فضای آموزشی در سراسر کشور شامل مدرسه ۶ کلاسه در مشهد، ۳ کلاس و ۶ کلاس ویژه مبتلایان اوتیسم در قوچان، ۶ کلاس در نیشابور، ۳ کلاس در چناران، مدرسه ۱۲ کلاسه در شیروان (خراسان شمالی) و ۳ کلاسه هامون در سیستان و بلوچستان و همچنین ۲ سالن ورزشی در شیروان خراسان شمالی و زابل در سیستان و بلوچستان احداث و به دانش آموزان دارای نیاز‌های ویژه تحویل شده است.

رییس سازمان نوسازی مدارس با تأکید بر رویکرد عدالت‌محور و انسان‌دوستانه سازمان در توسعه فضا‌های آموزشی افزود: تمامی مدارس جدید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که شرایط تحصیل دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه هم در کنار سایر دانش‌آموزان به شکل کاملاً استاندارد و مناسب فراهم باشد.

خان‌محمدی گفت: این موضوع یکی از اصول قطعی وزارت آموزش و پرورش در طراحی فضا‌های آموزشی آینده‌نگر و فراگیر است.

وی با اشاره به اهمیت فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب برای تحصیل این گروه از دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ایجاد کلاس‌های درس تخصصی، مسیر‌های دسترسی مناسب، فضا‌های توان‌بخشی و سالن‌های ورزشی استاندارد، نقشی مهم در ارتقای کیفیت یادگیری و رشد مهارت‌های فردی، اجتماعی و جسمانی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه ایفا می‌کند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی دقیق، روند توسعه فضا‌های آموزشی مناسب‌سازی‌شده در تمام استان‌ها با سرعت قابل‌قبول و کیفیت مطلوب در حال اجراست و تلاش می‌کنیم تمامی پروژه‌های جدید با رعایت کامل اصول مدرسه‌سازی فراگیر ساخته شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارتقا زیرساخت‌های مناسب در مدارس، متذکر شد: توجه به تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان دارای معلولیت، نه یک رویکرد حمایتی، بلکه تعهدی عمیق به عدالت آموزشی و کرامت انسانی است؛ تعهدی که مسیر دستیابی به آینده‌ای برابر و شکوفایی استعداد‌های پنهان و آشکار این عزیزان را هموار می‌سازد.

خان‌محمدی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز و همراهی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد: امیدواریم با ادامه این مسیر و هم‌افزایی دستگاه‌ها، شاهد توسعه روزافزون فضا‌های آموزشی متناسب با نیاز همه دانش‌آموزان در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/ 261

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار