نماینده مردم در مجلس:

نقش احزاب در طرح اصلاح قانون انتخابات پررنگ می‌شود

فرخی میکال گفت: با توجه به تاکید نظام سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تعیین ساز و کاری به مظور مشارکت فعال احزاب سیاسی در طرح اصلاح قانون انتخابات، نقش احزاب سیاسی در فرآیند انتخابات پررنگ می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ - 27August 2021

نقش احزاب در طرح اصلاح قانون انتخابات پر رنگ می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «رسول فرخی» میکال عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون انتخابات در راستای مشارکت فعال احزاب و جریانات سیاسی، اظهار داشت: یکی از مهمترین محور‌های سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، فراهم آوردن زمینه مشارکت فعال احزاب سیاسی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ادامه داد: فعالیت احزاب سیاسی در چارچوب قانون اساسی و التزام به‌نظام می‌تواند منجر به حضور پرشور و گسترده مردم در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی از جمله انتخابات شود.

وی افزود: احزاب کشور دارای ظرفیت‌هایی مانند استعدادیابی و پرورش افراد توانمند در عرصه سیاست هستند همچنین با شناسایی نقاط ضعف و قوت قادر به ارائه تحلیل صحیحی از شرایط کشور بوده که می‌توان به‌عنوان الگو برای حل مشکلات فعلی بهره برد.

فرخی میکال ابراز کرد: مشارکت فعال احزاب در انتخابات یکی از موارد بسیاری مهمی بوده که کمیسیون شورا‌ها آن را در اصلاح قانون انتخابات لحاظ خواهد کرد.

وی بیان کرد: نقش آفرینی احزاب نباید صرفاً به انتخابات و سهم خواهی باشد بلکه ضرورت دارد تا در تمامی عرصه‌های اجتماعی و سیاسی فعالیت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها خاطرنشان کرد: امیدواریم که با اصلاح قانون انتخابات نظام‌نامه‌ای درباره حضور احزاب و جریانات سیاسی به‌منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات داشته باشیم تا در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور موفق‌تر از گذشته عمل کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار