نماینده مردم در مجلس:

آمریکا حامی جریان‌های ضد ایرانی در مجامع بین‌المللی است

حیدری گفت: از نظر عقلی و منطقی ثابت شده که اعتماد به آمریکا اشتباه بزرگ و خطای راهبردی است و این موضعی بوده که در عرصه بین‌الملل قابل دفاع است.
کد خبر: ۴۷۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ - 28August 2021

آمریکا حامی جریان‌های ضد ایرانی در مجامع بین‌المللی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اظهارات رابرت مالی درباره وجود ابهام در احیای برجام، اظهار داشت: ایران کشوری مستقل با هویت مستقل است و نقش جمهوری اسلامی در تحولات بین‌المللی کمتر از آمریکا نیست اگرچه ایالات متحده کشوری صاحب نفوذ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همواره به‌عنوان یک کشور مستقل و قدرتمند اعلام کردیم که خواستار روابط دیپلماتیک و حسنه با شرط حفظ حرمت ملت‌ها و دولت‌ها، همچنین شان سیاسی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

حیدری بیان کرد: دولت حجت‌الاسلام رئیسی اعتقاد دارد که برجام با رعایت شان ایران و رفع تحریم‌ها می‌تواند ادامه پیدا کند، اگر قرار باشد که مذاکرات هیچ دستاوردی برای کشورمان نداشته باشد با ادامه یافتن آن مخالفیم و مقام معظم رهبری فرمودند که فلسفه برجام لغو تحریم‌ها و شفاف سازی برنامه‌های هسته‌ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دیدگاه‌های آمریکا نسبت به اوایل روی کار آمدن جو بایدن متفاوت است به‌گونه‌ای که هر چند وقت یکبار موضوعات جدیدی را مطرح می‌کنند و این بخاطر ادامه مذاکرات و گرفتن وقت از ایران است.

وی تصریح کرد: برجام برای شفاف سازی برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران است و در مقابل غربی‌ها باید تحریم‌های تحمیلی را لغو کنند این که در طول برجام بحث موشکی، دفاعی، منطقه‌ای و حقوق بشر را مطرح می‌کنند به معنای تمایل نداشتن طرف‌های مقابل برای به ثمر نشستن مذاکرات است.

حیدری یادآور شد: رفتار آمریکا باعث شده در طول برجام هیچکدام طرف‌های مقابل به منافعشان دست پیدا نکنند بر این اساس ایالات متحده باید نسبت به اصلاح رفتارش اقدام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز کرد: اگر قرار باشد که موضوعات جدید در طول برجام مطرح شود مخالفیم، چون نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. اظهارات مقامات آمریکایی اثری بر عزم جمهوری اسلامی و اراده حاکمیت و ملت ندارد، چون ایران کشور مستقل بوده و چهل سال است که با رفتار و منش آمریکا آشنا هستیم.

حیدری تصریح کرد: اگر آمریکا واقعاً به دنبال حل برجام است باید فقط درباره لغو تحریم‌ها و همچنین شفاف سازی در حوزه دانش هسته‌ای در چارچوب آژانس بین‌المللی صحبت کند. هیچ‌وقت به آمریکا خوش‌بین نبوده و نیستیم به این دلیل که اولین کشوری پس از پیروزی انقلاب اسلامی قصد آسیب زدن به کشورمان داشت همین آمریکا بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به پیشینه ذهنی و تاریخی منفی آمریکا در طول انقلاب این کشور نشان داده دوست خوبی برای ایران نبوده و نیست. بار‌ها مسئولین جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌صراحت اعلام کردند ما به آمریکا بدبین هستیم.

وی با بیان اینکه آمریکا حامی جریان‌های ضد ایرانی در مجامع بین‌المللی بوده است، ابراز کرد: از نظر عقلی و منطقی ثابت شده که اعتماد به آمریکا اشتباه بزرگ و خطای راهبردی است و این موضعی بوده که در عرصه بین‌الملل قابل دفاع است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار