عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خودکفایی در حوزه‌ دفاعی به دلیل تجربه هشت سال دفاع مقدس است

حیدری گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در حوزه‌های دفاعی و موشکی خودکفا است و اگر در دنیا در برابر تهدیدات حرفی برای گفتن داریم به‌واسطه تجربه هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۷۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ - 23September 2021

خودکفایی در حوزه‌های دفاعی به دلیل تجربه هشت سال دفاع مقدس استشهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ارتباط با اهمیت این ایام، اظهار داشت: زمانی‌که انقلاب شد جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نظام نونهاد توسط مردم و به رهبری امام خمینی (ره) بنیان گذاشته شد.

وی افزود: در مؤلفه‌های قدرت همه به این موضوع واقف هستند که کشوری که به‌تازگی در قالب یک حرکت مردمی شکل گرفته آمادگی تعرض و حمله به کشور دیگری را ندارد که این موضوع خود گواهی بر حقانیت جمهوری اسلامی و مظلومیت ما در برابر تهاجم رژیم بعث با حمایت ده‌ها کشور اروپایی و آمریکایی بود که شرایط را برای تعرض به خاک کشورمان را فراهم کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه هشت سال جنگ تحمیلی ادامه پیدا کرد و ما با کمترین امکانات در برابر رژیم بعث مقاومت کردیم، گفت: همه می‌دانند که اگر ایمان و اعتقاد رزمندگان نبود امکان انجام عملیات نظامی با سلاح کلاشینکف در برابر توپ و تانک مدرن وجود نداشت و در قالب هیچ مؤلفه نظامی قابل ارزیابی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جنگ تحمیلی، جنگ اراده در برابر کفر و عدالت در برابر بی‌عدالتی بود؛ به هر شکلی جنگ با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری که در آن زمان به‌عنوان رئیس جمهور در مناطق عملیاتی حضور داشتند، جنگ مدیریت شد که همه این موضوعات در جای خود قابل بحث است.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما تا زنده‌ایم نسل به به نسل مدیون کسانی هستیم که از جان و مال زندگیشان برای دفاع از آب و خاک وطن گذشتند، اذعان کرد: بالاخره تمام افرادی‌که وجدان بیدار داشتند در اقصی نقاط دنیا اعتراف کردند که جمهوری اسلامی در طول این هشت سال مظلوم واقع شده و این جنگ به او تحمیل شد، ولی در عین حال پیروزی قاطع را به‌دست آورد و این مهم برگ زرینی در تاریخ توفیقات کشورمان است.

حیدری افزود: جنگ گذشت، ولی خاطرات و تاریخ آن برای همیشه ماندگار است. ما نباید شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را فراموش کنیم، چون این‌ها الگو‌های مقاومت، ایثار و شهادت هستند؛ بنابراین هر قدر که ما قدردان این فداکاری‌ها باشیم اثرگذاری خود را نسل به نسل خواهد داشت.

وی در ارتباط با دستاورد‌های دوران جنگ تحمیلی نیز بیان کرد: ما در حال حاضر در حوزه‌های دفاعی و موشکی خودکفا شده‌ایم و اگر در دنیا در برابر تهدیدات حرفی برای گفتن داریم به‌واسطه تجربه هشت سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها