اجلاس بغداد/ دبیر کل اتحادیه عرب:

زمان آن رسیده که فرقه‌گرایی از منطقه ریشه‌کن شود

ابوالغیط طی نطقی در اجلاس بغداد گفت: زمان آن رسیده که فرقه‌گرایی از کشور‌های منطقه ریشه‌کن شود و صلح و ثبات حاکم شود.
کد خبر: ۴۷۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ - 28August 2021

زمان آن رسیده که فرقه‌گرایی از منطقه ریشه کن شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب امروز (شنبه) بر حمایت این اتحادیه از تلاش‌های عراق برای ایجاد روابط جدید با کشور‌های منطقه تاکید کرد.

به گزارش موازین نیوز، ابوالغیط طی نطقی در اجلاس سران کشور‌های همسایه عراق و برخی کشور‌های عربی در پایتخت عراق با عنوان «کنفرانس همکاری و شراکت بغداد» اظهار داشت: عراق به دنبال ایجاد روابط جدید با کشور‌های منطقه است و اتحادیه عرب از این تلاش حمایت می‌کند و می‌خواهد عراق پلی برای ارتباطات باشد.

وی با اشاره به اینکه عراق نمی‌خواهد که عرصه درگیری‌ها باشد، گفت: ما در اجلاس بغداد دوستی و محبت عراق را شاهد بودیم و باعث خوشحالی ماست که در این اجلاس حضور پیدا کردیم.

دبیر کل اتحادیه عرب گفت: زمان آن رسیده است که فرقه‌گرایی از کشور‌های منطقه ریشه کن شود و صلح و ثبات حاکم شود.

اجلاس دو روزه سران کشور‌های همسایه عراق و برخی کشور‌های عربی با عنوان «کنفرانس همکاری و شراکت بغداد» امروز شنبه آغاز به کار کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، «عبدالله دوم» شاه اردن، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «صباح خالد الصباح» نخست‌وزیر کویت، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه و «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس امارات عربی متحده و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی از جمله شرکت کنندگان در این اجلاس هستند.

با آنکه از این اجلاس با عنوان نشست همسایگان عراق یاد می‌شود اما سوریه دعوتی از عراق برای مشارکت در این نشست دریافت نکرد. عراق علت دعوت نشدن سوریه را اختلاف میان کشور‌ها بر سر این کشور توصیف کرد و در عین حال گفت که بغداد هیچ گاه روابط خود را با دمشق قطع نکرده است.

سفرای کشور‌های عضو دائم شورای امنیت هم در سطح سفیر در این اجلاس حضور دارند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها