عصر امروز انجام شد؛

برگزاری اولین جلسه هماهنگی سران قوا در دولت سیزدهم

اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بعد از تشکیل دولیت سیزدهم برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ - 28August 2021

برگزاری اولین جلسه هماهنگی سران قوا در دولت سیزدهمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بعد از تشکیل دولت سیزدهم با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه مجریه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه‌ قضائیه عصر امروز (شنبه ۶ شهریور) برگزار شد.

مشکلات کرونا نیازمند همکاری همه نهادهای کشور است

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پس از برگزاری اولین جلسه سران قوا در دولت سیزدهم در سخنانی، اظهار داشت: مسئله مهمی که ما در ابتدای کار در جلسه سران قوا دنبال کردیم و پیگیری خواهیم کرد که باید با همکاری و همدلی مجلس شورای اسلامی دنبال شود، اصلاح بودجه است که بتواند آرامشی در کشور برقرار کند.

وی افزود: هرگونه توسعه‌یافتگی در کشور در گروی انسجام قوا و همه نیرو‌های انقلاب اسلامی است و همه کسانی که دغدغه انقلاب اسلامی و نظام را دارند با هر گویش و نگاه سیاسی امروز باید خودشان را آماده کنند که در امور کشور نقش‌آفرینی داشته باشند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این جلسه در جهت حل مشکلات، جلسه خوبی بود و در آن مسائلی که در جهت هماهنگی بین قوا و مسائل در پیش که بتواند در کشور موثر باشد، مطرح شد. مشکلات کرونا نیز نیازمند همفکری و همکاری همه نهاد‌های کشور است.

قالیباف: غیر از مشکلات مردم دغدغه‌ای نداریم

محمد باقر قالیباف در حاشیه تشکیل نخستین جلسه رؤسای قوای سه‌گانه در دولت سیزدهم اظهار داشت: تشکیل اولین جلسه سران قوا را که به فاصله کوتاهی از رأی اعتماد مجلس به کابینه برگزار شد به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: این جلسه یک ویژگی خاص دارد و آن هم این است که در نظام اداری ما و در هر سه قوه و نیز در بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی غیر دولتی، بیشتر کارگزارمحور هستیم تا سیستم محور؛ این پدیده خوبی نیست، اما یک واقعیت است که باید حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در اینجا نقش افراد بسیار مهم است تا هم‌افزایی ایجاد کرده و به اصلاح این رویه‌ها کمک کنند.

قالیباف تصریح کرد: شرط اول این هم‌افزایی نیز همدلی و همراهی سران قوا است که این همدلی هم وجود دارد و هم مورد تأکید است و هم در آینده به آن عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دغدغه ما جز دغدغه مردم چیزی نیست، اظهار داشت: این جلسات نیز معطوف به حل این مشکلات است تا هم معضلات را کاهش دهیم و هم کار‌ها را به پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همیشه موضوعات مهمی در سطوح ملی و بین‌المللی وجود دارد که نیاز به گفتگو‌های صریح و روان در خصوص آن‌ها هست تا راه‌حل‌های آن‌ها مشخص شود و امیدواریم آثار و برکات این جلسات در زندگی مردم مشخص شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار