معرفی کتاب؛

«دادگاه قاطر‌های جنگی»

کتاب طنز «دادگاه قاطر‌های جنگی» با موضوع دفاع مقدس به قلم «محمدعلی همتی» به زیور طبع آراسته شده است.
کد خبر: ۴۷۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ - 29August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب طنز «دادگاه قاطر‌های جنگی» با موضوع دفاع مقدس به قلم «محمدعلی همتی» به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب توسط انتشارات «خط شکنان» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در سال ۱۴۰۰ در ۱۶ صفحه به چاپ رسیده است.

در بخشی از متن کتاب آمده است:

یکی بود و یکی نبود. غیر از خدا هیچ‌کس نبود. در شهر کویری اردکان یزد که مردمان آن از زمان‌های قدیم تا به امروز به سخت‌کوشی مشهور هستند، مردی زندگی می‌کرد به نام «عمو حسین». «عمو حسین میرجهانی» مرد میانسالی بود که در کنار کشاورزی و دامپروری، به کار چاه‌کنی و حفاری قنات مشغول بود. او با کلنگ تیز خود زمین‌های سخت کویر را می‌شکافت. قنات‌های مرده را زنده می‌کرد و میان همشهریان خود در این حرفه زبان‌زد بود. در تابستان‌های گرم کویر، آب قنات‌هایی که عموحسین آن را حفر کرده بود، نشاط و سرسبزی دوباره را برای باغ‌های پسته و انار اردکان به ارمغان می‌آورد. روز‌های خوب و آرام عموحسین در کنار خانواده‌اش زیر آسمان صاف کویر سپری شد تا اینکه جنگ شروع شد.

گلوله‌های دشمن در جبهه جنوب رزمندگان یزدی را خیلی اذیت می‌کرد. باید آن‌ها درسی به صدام خائن می‌دادند تا دیگر فکر‌های بد به سرش نزند؛ ولی هیچ‌کس نمی‌دانست چطوری باید این کار را انجام داد. هیچ‌کس نمی‌توانست کمک و امکانات را به خط مقدم برساند. پس از مشورت فرماندهان جنگ با یکدیگر، یکی از آن‌ها نقشه‌ای به ذهنش رسید و گفت: بهتر است تونلی در زیر زمین حفر کنیم، می‌توانیم از شر گلوله‌های دشمن در امان باشیم. تازه هر موقع خواستیم می توانیم از این تونل نیروهایمان را به جلو ببریم و در یک عملیات غافلگیرانه دشمن را شکست دهیم. اما چه کسی این کار را به عهده می‌گیرد؟ یکی از فرماندهان گفت: خوب، معلوم است. عموحسین! هیچ کسی بهتر از عمو حسین از پس این کار برنمی آید.

بعد از این که همه فرماندهان با این پیشنهاد موافقت کردند، عموحسین کار و زندگی خود را در اردکان رها کرد. بیل و کلنگ خود را برداشت و عازم جبهه شد. او با کمک چندتن از دوستانش کار خود را در هوای گرم و شرجی جنوب شروع کرد. کار حفاری تونل که به پایان رسید، عمو حسین نفس راحتی کشید. بعداً این تونل در پیروزی نیرو‌های یزدی مقابل نیرو‌های ارتش صدام اهمیت زیادی داشت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار