روایت «شهید چمران» از تأثیر امام خمینی (ره) در نبرد پاوه

به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مجموعه نماهنگ‌های «ستاره‌های خدمت» که حاوی خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی از برخی از شهدای دولت است را منتشر کرد.
کد خبر: ۴۷۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۱ - 07October 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مجموعه نماهنگ‌هایی با عنوان «ستاره‌های خدمت» به انتشار خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی از برخی از شهدای دولت پرداخته است.

حکایت «شهید چمران» از تأثیر امام خمینی (ره) در نبرد پاوه

این قسمت از مجموعه نماهنگ‌های «ستاره‌های خدمت» اختصاص به شهید «مصطفی چمران» دارد که روز ۳۱ تیر ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی دهلاویه در سِمَت وزیر دفاع به شهادت رسید.

خاطره رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهید «چمران» به شرح زیر است:

«بعد از قضیه‌ پاوه که شهید چمران به تهران آمده بود، در جلسه‌ای که ما بودیم داشت به نخست‌وزیر وقت گزارش می‌داد که از قدیم هم یک رابطه‌ عاطفی‌ای بین این‌ها وجود داشت.

چمران در آن جلسه اینطور گفت: «حضور امام، تصمیم امام و پیام امام آنقدر مؤثر بود که به‌ صورت برق‌آسا و به مجرد اینکه پیام امام رسید، کأنه همه‌ فشار‌ها برای ما به پایان رسید، ضدانقلاب روحیه‌ خود را از دست داد و ما نشاط پیدا کردیم و حمله کردیم و حلقه‌ محاصره را شکستیم و توانستیم بیرون بیاییم.»

آنجا نخست‌وزیر وقت خشمگین شد و به چمران توپید که ما این‌همه کار کردیم، این‌همه تلاش کردیم، تو چرا تمام این را به امام مستند می‌کنی؟!

یعنی هیچ ملاحظه نمی‌کرد و منصف بود. با اینکه میدانست این حرف گله‌مندی ایجاد خواهد کرد، اما گفت.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار