مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

جمع آوری و تدوین دانشنامه نقش روحانیت استان خراسان شمالی در دفاع مقدس

امیر«نجاتی» گفت: دانشنامه نقش روحانیت استان خراسان شمالی در دفاع مقدس با توجه به مداخل استخراج شده، جمع آوری و تدوین خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ - 30August 2021

تببین نقش روحانیت در دفاع مقدس نیازمند اقدامات مسئولین مربوطه است/// ارجاع به دبیربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی‌، جلسه تکمیل و تبادل دانشنامه شهدای روحانی دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور مدیر و معاونت تبلیغ و آموزهای کاربردی و معاونت فرهنگی، مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی و مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی و مسئول نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان شمالی در محل دفتر مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امیر «محمد نجاتی» گفت: هدف از تشکیل این جلسه پیگیری برنامه های امور روحانیون استان با موضوع  دفاع مقدس در سال جاری است و بنا داریم دانشنامه نقش روحانیت استان خراسان شمالی در دفاع مقدس را با توجه به مداخل استخراج شده، جمع آوری و تدوین کنیم.

وی افزود: انتظار می‌رود خاطرات، اسناد و مدارک مقدس تمامی روحانیون رزمنده و جانباز شهدای روحانی در یک برنامه زمان‌بندی‌ شده جمع‌آوری و مستندسازی شود و در تهیه دانشنامه دفاع مقدس باید به موضوعاتی بپردازیم که در تاریخ بماند و مداخل مربوط به روحانیت در دایرةالمعارف استانی دفاع مقدس، شناسایی و مقالات علمی در این موضوعات تدوین شود.

در ادامه «احمد پرهیزگار» مسئول نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان شمالی در خصوص برگزاری آموزش تاریخ شفاهی و روایتگری دفاع مقدس روحانیت اظهار داشت: این درس نیز باید در حوزه‌های علمیه تدریس شود و با آموزش نیروهای جهادی، تدریس، تبلیغ و روایتگری با موضوع دفاع مقدس در دستور کار حوزه های علمیه قرار بگیرد.

در پایان هر یک از اعضای کارگروه روحانیت، نظرات و پیشنهادات خود را در راستای تدوین دانشنامه نقش روحانیت استان خراسان شمالی  در دفاع مقدس و همچنین اجرای برنامه های دفاع مقدس مربوط به روحانیت، ارائه دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار