رئیس پلیس آگاهی پایتخت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

برگزاری دادگاه‌های آنلاین به‌صورت آزمایشی/ تمرکز پلیس آگاهی بر انهدام باندهای حرفه‌ای

سردار لطفی در خصوص برگزاری دادگاه‌های آنلاین گفت: در برخی از کلانتری‌ها و پایگاه‌های آگاهی ما به صورت آزمایشی دادگاه‌های آنلاین راه‌اندازی شده است و متهم به صورت آنلاین در دادگاه شرکت می‌کند.
کد خبر: ۴۷۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۹ - 31August 2021

برگزاری دادگاه‌های آنلاین به صورت آزمایشی در برخی پایگاه‌‌های پلیس آگاهی/ تمرکز پلیس آگاهی بر انهدام باندهای حرفه‌ای«سردار علیرضا لطفی» رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره اینکه آیا آمار سرقت اولی بالاست رفته است؟ اظهار داشت: آمارها در این زمینه متفاوت است و آمار پلیس آگاهی نمی‌تواند در این زمینه ملاک عمل باشد. نوع دستگیری‌های ما، دستگیری‌های باندی و حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: در پلیس آگاهی تمرکز ما بر باندهای حرفه‌ای است و در طرحی که روزهای گذشته اجرا شد، ۶۳ درصد افرادی که دستگیر شده‌اند، دارای سابقه هستند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که فعالیت مجرمان حرفه‌ای در تهران افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: افزایش مشهود و قابل توجهی در این زمینه نداشته‌ایم، اما همانطور که گفتم تمرکز ما در پلیس آگاهی بر مجرمان باندی و حرفه‌ای است، اما در بحث تجری مجرمان و گرایش مجرمان به سلاح می‌طلبد که برخورد سختی با مجرمان صورت بگیرد.

سردار لطفی اظهار داشت: اگر برخوردها با این افراد سخت نباشد در کمال تأسف باید منتظر وقایعی مانند اتفاقاتی که در هفته های گذشته برای نیروهای ما افتاد، باشیم؛ البته ما با تمام توان این موضوعات را پیگیری می‌کنیم، اما عقبه و لازمه اش این است که مجرمانی که با سلاح سرد یا گرم با پلیس و مردم مواجه می‌شوند، باید به شکلی برخورد شود که جرات و جسارت این کار از آنها گرفته شده و برای این اقدامات‌شان هزینه پرداخت کنند. در دستگیری‌های اخیر مواردی داشتیم که از سلاح استفاده کرده بودند.

وی گفت: اگر با این افراد برخورد جدی نشود و هزینه آن را نپردازند، ممکن است چنین اتفاقاتی دوباره تکرار شود، پلیس با جدیت این موضوع را دنبال و پیگیری می‌کند.

سردار لطفی در پاسخ به این سوال که آیا قانون به گونه‌ای است که با این افراد برخورد جدی صورت گیرد، افزود: قانون ظرفیت کافی در این زمینه دارد اما باید از آن استفاده شود. اگر اصلاحاتی هم نیاز باشد، باید قوه‌ قضاییه و دولت در خصوص آن اقدام کنند، اما همین قانون هم ظرفیت‌های کافی برای برخورد با این نوع مجرمان را دارد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره بازدید دادستان از تحت نظرگاه‌های پلیس آگاهی گفت: دادستان رضایتمندی کامل را داشتند و هیچ مشکل خاصی وجود نداشت؛ خوشبختانه به دلیل رعایت پروتکل‌ها ما هیچ مورد کرونایی در تحت نظرگاه‌ها نداشتیم.

وی در خصوص برگزاری دادگاه‌های آنلاین گفت: در برخی از کلانتری‌ها و پایگاه‌های آگاهی ما به صورت پایلوت دادگاه‌های آنلاین راه‌اندازی شده است و متهم به صورت آنلاین در دادگاه شرکت می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها