نگاهی به مستند «صلح فقط برای من»/ تروریسمی که محصول مشترک اربابان سعودی و سوئدی است

پخش اینگونه فیلم‌های مستند نقاب از چهره به ظاهر زیبا و صلح طلب برخی از کشورها را کنار می‌زند.
کد خبر: ۴۷۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ - 31August 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فیلم مستند «صلح فقط برای من» از شبکه ی اول سیما روی آنتن رفت. محتوای این مستند درباره گروهک تروریستی «حرکة الانضال العربی» و ارتباط آن با عناصر بیگانه‌ای بود که نقشه شوم تجزیه ایران عزیز را در سر دارند. عناصری که بنا به قول این مستند مقر و پایگاهشان در سوئد است و شاخ و برگ‌هایی نیز در انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند و عربستان نیز دارند.

مجلس سوئد با وضع قوانین علیه جمهوری اسلامی و پشتیبانی مالی و امنیتی از برخی گروهک‌های تروریستی از جمله «حرکة الانضال العربی» و نیز گروهک معلوم الحال منافقین عملا اثبات کرده است که جایزه صلح نوبل که خاستگاهش همین کشور به ظاهر آرام و صلح طلب است، جایزه‌ای تشریفاتی و بی‌اساس بیشتر نیست. تمامی روسای جمهور آمریکا که در لشکرکشی علیه کشورهای دیگر پیشقدم بوده‌اند بنا بر ادعای این مستند تلویزیونی مفتخر به نامزدی یا دریافت جایزه صلح نوبل شده‌اند.

تمرکز اصلی این مستند بر روی گفت‌وگویی است که با «حبیب اسیود» از سرکردگان گروهک «حرکة الانضال العربی» صورت پذیرفته شده است. او در این گفت‌وگوی تلویزیون به جدایی طلب بودن خود اقرار می‌کند. آنها حتی برای سرزمین خیالی خود پرچم نیز طراحی کرده بودند که بنا بر سفارش اربابان سعودی خود برخی از عناصر و اِلمان‌های گرافیکی پرچم خود را تغییر می‌دهند. به عبارتی دیگر آنها حتی برای طراحی لوگو و نشان و نماد خود از اربابان خود باید دستور می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: 

نگاهی به مستند «گزارش آشوب»؛ روایتگر روزهای پر فراز و نشیب انقلاب

در این مستند تلویزیونی ذکر شد که اخلال در رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز از برنامه‌های این گروهک تروریستی بوده است. سرکرده این گروهک به وقاحت تمام اعلام می‌کند که هرگز نگران کشته شدن کودکان و دیگر بیگاناهان در اینگونه از اقدامات تروریستی نبوده‌اند.

نگاهی به مستند «صلح فقط برای من»/ تروریسمی که محصول مشترک اربابان سعودی و سوئدی است

ساختن و پرداختن به اینگونه از مستندها که هویت اصلی دشمنان این مرز و بوم را برملا می‌سازد، هم برای نسل‌های کنونی و هم برای آیندگان بسیار روشنگر و مفید است. پخش اینگونه از مستندهای تلویزیونی با توجه به اینکه در آرشیو باقی می‌مانند، می‌توانند در نمایش هویت اصلی دشمنان ایران و نیز جدایی طلبان بی‌اصالت و بی‌هویت موثر باشند.

تنها نکته ای که می‌توان به این مستند تلویزیونی به عنوان انتقاد روا داشت، فاقد امضا بودن این اثر است. مشخص نشد این اثر مستند تلویزیونی توسط چه کسی یا کسانی کارگردانی یا تهیه کنندگی شده است.

شاید بنا به دلایل امنیتی تهیه کنندگان از بردن نام خود اجتناب کرده‌اند اما حداقل می‌توانستند یک سازمان، ارگان یا نهاد حقوقی را به عنوان مسئول تهیه کنندگی این اثر مستند معرفی کنند. در انتهای این مستند بیشتر بر دروغ پردازی‌های رسانه‌ها و ارگان‌های وابسته به این گروهک و نیز کشورهایی که آنها را پشتیبانی مالی می‌کنند تاکید شد در صورتی که جا داشت به عزت و سربلندی ایران عزیز در طول تاریخ پر فراز و نشیبش اشاره می‌شد.

نمایش پرچم زیبای ایران در انتهای این مستند می‌توانست عملا بر حس غرور و عرق ملی به صورت دراماتیک تاکید کند. این مستند بیشتر سعی کرده تا دست برخی کشورهای به ظاهر صلح طلب و در باطن مخل آسایش بشریت را رو کند و فراموش کرده که به احساسات ملی و ایرانی که عامل یکپارچگی و وحدت است اشاره کند.

به طور کلی، پخش اینگونه فیلم‌های مستند نقاب از چهره به ظاهر زیبا و صلح طلب برخی از کشورها کنار می‌زند.

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها