سرپرست اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان:

استان کرمان می تواند به فرصتی برای سرمایه گذاران تبدیل شود

شهسواری گفت: کرمان پهناورترین استان کشور به دلیل وجود ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی، می تواند به فرصتی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شود.
کد خبر: ۴۷۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ - 31August 2021

استان کرمان می تواند به بهشتی برای سرمایه گذاران تبدیل شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «حمید شهسواری» سرپرست اداره‌کل امور  اقتصادی و دارایی استان کرمان  امروز ضمن بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی رجایی و باهنر اظهار داشت: انسجام و همگرایی بیشتر مجموعه وزارت متبوع برای تحقق اهداف برنامه های هفته دولت ضروری است. عدالت ورزی در همه زمینه ها باعث شفافیت سازی می شود و این از مواردی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بسیار زیاد داشتند.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه ما به‌عنوان مسئولین باید به دنبال این باشیم که شفافیت را بیشتر کنیم، اذعان کرد: عملکرد مسئولان باید طوری باشد که مردم احساس کنند مدیران و مسئولان از آنان فاصله ندارند و پیگیر امور آنها هستند. نظم بخشیدن به مسائل بودجه ای و بهبود فضای کسب و کار تکلیفی است که استاندار و دولت بر عهده این نهاد گذاشته که بایستی با هماهنگی بخش خصوصی بهبود یافته و موانع را برطرف و شفافیت ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید ارزآوری خوبی برای استان داشته باشیم، عنوان کرد: اکثر عناصر معدنی در استان کرمان وجود دارد که می طلبد با تکنولوژی خاص ارزش افزوده ای وارد استان کنیم. صنایع زنجیره فولاد در استان کرمان  راه اندازی شده که باعث ارزش افزوده و ایجاد اشتغال شده است.

شهسواری خاطرنشان کرد: در بحث معاونت اقتصادی جذب سرمایه گذاری اقتصادی است که پنج طرح سرمایه گذاری در زمینه صنعت و معدن از کشورهای مختلف مجوز دریافت کردند تا بتوان زمینه ای جهت اجرای طرح های بیشتر و جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم شود. در سال های اخیر تحولات بسیار اساسی و بنیادی در حوزه های اقتصادی و زیرساخت های سرمایه گذاری استان به خصوص در بخش خصوصی و صنعت ایجاد شده است.

شهسواری بیان کرد: استان کرمان، استانی برخوردار از منابع و امکانات خدادادی و دارای ظرفیت های خوب اقتصادی است. کرمان پهناورترین استان کشور به دلیل وجود ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی، می تواند به فرصتی برای سرمایه گذاران تبدیل شود.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان به نرخ بیکاری در سال گذشته و ابتدای ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: براساس مرکز آمار ایران در سال ۹۹ نرخ بیکاری ۱۰/۶ درصد بوده که نسبت به سال قبل ۱۱/۳ درصد معادل ۰/۷واحد درصد کاهش تغییر مطلق داشته است که رتبه استان در این شاخص در بین استان های کشور ۱۹ بوده است.

شهسواری نرخ بیکاری استان را در ابتدای سال جاری را  ۱۱/۴درصد عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به فصل بهار سال گذشته به میزان ۱/۳ واحد درصد افزایش یافته است که این شاخص برای کل کشور در فصل بهار سال جاری ۸/۸ درصد بوده است. نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال گذشته به میزان ۳۹/۶ درصد بوده و این شاخص برای کل کشور ۴۱/۳ بوده است.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در ابتدای سال جاری به میزان ۴۰/۲درصد بوده که نسبت به ابتدای سال گذشته به میزان ۱/۱ واحد درصد افزایش داشته است و این شاخص برای کل کشور در بهار امسال ۴۱/۴ درصد بوده است.

استان کرمان می تواند به بهشتی برای سرمایه گذاران تبدیل شود

شهسواری، سهم اشتغال را در سال ۹۹ به ترتیب در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات عنوان کرد و گفت: استان کرمان یکی از مهمترین دستگاه های موثر در سطح استانی است و ما وظیفه اصلی تنظیم و اجرای سیاست های اقتصادی و مالی استان و برنامه ریزی برای ایجاد نظم و انضباط مالی و اقتصادی برعهده داریم.

شهسواری با بیان اینکه در بخش نظارت مالی و خزانه داری طی سال های اخیر رویکرد جدیدی در مسائل مالی و ذیحسابی  آغاز کرد، افزود: این بخش تمام تلاش خود را بکار گرفت تا نظام حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی با دقت نظر کامل دستگاه های اجرایی عملیاتی شود و در کنار آن نیز راه اندازی خزانه داری الکترونیکی، راه اندازی سامانه های الکترونیکی و ساماندهی نظام ذیحسابی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: معاونت اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان توانسته است با مشارکت در تهیه و ارایه تحلیل های آماری و اطلاعات بهنگام در سیاستگذاری و تصمیم گیری استانی و ملی تاثیرگذار باشد. فروش اموال مازاد دستگاه‌ها بر اساس آیین‌نامه انجام می‌شود و دستگاه‌های نظارتی هم نظارت خود را انجام می‌دهند تا تخلفی انجام نشود. از ابتدای امسال 215 میلیارد تومان اوراق تسویه در سامانه ثبت شده است که به روش مالیاتی بدهی دستگاه‌ها به پیمانکاران تسویه شده است.

استان کرمان می تواند به بهشتی برای سرمایه گذاران تبدیل شود
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار