خوانش فرهنگی قیام امام حسین (ع) در بنیاد شهید استان تهران برگزار شد

همایش خوانش فرهنگی قیام امام حسین (ع) امروز (سه‌شنبه) در «حسینه شهدای منا»‌ در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ - 31August 2021

خوانش فرهنگی قیام امام حسین (ع) در بنیاد شهید استان تهران برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همایش خوانش فرهنگی قیام امام حسین (ع) امروز (سه شنبه) برای سومین سال متوالی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و عبدالله مرتضوی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان تهران در «حسینه شهدای منا»‌ ی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

مرتضوی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این آیین که شماری از خانواده‌های شهید و ایثارگر نیز حضور داشتند، هدف از برگزاری این همایش را تبیین قیام امام حسین (ع) و یارانش عنوان کرد و اظهار داشت: محرم و نهضت عاشورا نمایش اقتدار دین اسلام محسوب می‌شوند.

مرتضوی افزود: در آن زمان قیام کربلا در گوش زمان پیچید و این اصحاب با وفای امام حسین (ع) بودند که خود را سپر بلا قرار دادند تا شیرازه دین پاشیده نشود و پیام دین اسلام در تاریخ طنین انداز شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در خصوص این آیین اظهار داشت: شناخت قیام امام حسین (ع) راهی برای رسیدن به کمال است. هدف از برگزاری این آیین، خوانش دوباره این قیام برای دست‌یابی به اهداف بلند انسان کاملی‌ست که برای همه زمان‌ها، انسان‌ها و نسل‌ها الگوی کاملی شد و از روش‌های مقابله ایشان با دشمن درس‌های بسیاری می‌توان گرفت. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تشکیل این جلسات در افزایش قدرت تشخیص و شناخت انسان‌ها نقش اساسی دارد، افزود: شاخصه انسان در بیان حق و باطل و زشت و زیبایی است که بتواند با شناخت آن در جهت خیر و خوبی‌ها و درستی‌ها قدم بردارد تا به سوی تقرب الی الله و رسول الله (ص) و اهل بیت (ع) حرکت کند و یکی از بهترین راه‌های حرکت در این مسیر و رسیدن به کمال، شناخت قیام امام حسین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: انسان با پذیرفتن و دستیابی به این شناخت‌ها، معرفت و الگوها، از درون بزرگ شده و وقتی قدرت تشخیص حق و باطل را داشته باشد ماندگار می‌شود.

در پایان این مراسم از سه خانواده شهید حرم و یک جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و عبدالله مرتضوی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران حضور داشتند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها