معرفی کتاب؛

«حماسه کاوه»

کتاب «حماسه کاوه» زندگی‌نامه و خاطرات سردار شهید «محمود کاوه» فرمانده لشکر ویژه شهدا است.
کد خبر: ۴۷۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ - 01September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «حماسه کاوه» در برگیرنده زندگی‌نامه و خاطرات خانواده و همرزمان سردار شهید «محمود کاوه» فرمانده لشکر ویژه شهدا است که به قلم حمیدرضا صدوقی به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «حماسه کاوه» با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا (ع) و توسط انتشارات «ستاره‌ها» به زیور طبع آراسته شده است.

سردار سرلشکر پاسدار «محمود کاوه» فرمانده لشکر ویژه شهدا در یکم خرداد ۱۳۴۰ در «مشهد» متولد شد. وی در بدو تشکیل سپاه به عضویت این نهاد مقدس درآمد و در سن 22 سالگی به فرماندهی تیپ ویژه شهدا که بعدها به لشکر ارتقا یافت منصوب شد. این فرمانده دلاور خراسانی سرانجام در یازدهم شهریور ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای ۲» در «حاج عمران» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: محمود کاوه، نوجوانی بود که وقتی شیپور جنگ نواخته شد، بدون لحظه‌ای درنگ راهی دیاری شد که بعدها از او انسانی ساخت متفاوت با آدم‌های دیگر. گرچه مانند بسیاری از هم‌سن و سال‌های خود جوانی می‌کرد. جست‌وخیز داشت. فوتبال بازی می‌کرد. می‌خندید. گریه‌ می‌کرد. عصبانی می‌شد. زندگی و همه مواهب دنیوی را دوست داشت. آما آنچه او را به میدان رزم و کانون خطر کشاند، چیزی است که سراسر تاریخ دفاع مقدس مشحون از آن است.

بخشی از کتاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: خوب است من از برادر شهید عزیزمان، محمود کاوه یاد کنم که من، او را از بچگی‌اش می‌شناختم.

پدر این شهید، جزو اصحاب و ملازمین همیشگی مسجد امام حسن (ع) بود که بنده آنجا نماز می‌خواندم و سخنرانی می‌کردم. دست این بچه ‌را هم می‌گرفت با خودش می‌آورد و من می‌دانستم همین یک پسر را دارد...
در یک چنین محیط فکری، این جوان تربیت شد و جزو عناصر کم‌نظیر بود که من او را درصدد خوسازی یافتم؛ حقیقتاً اهل خوسازی بود، هم خوسازی معنوی و اخلاقی و تقوایی، هم خودسازی رزمی.

یک فرمانده بسیار خوب بود از لحاظ اداره واحد خودش که لشکر ویژه شهدا یک واحد خوب بود، جزو واحدهای کارآمد ما محسوب می‌شد و به‌ این عنوان از آن نام برده می‌شد.

خود او هم در عملیات گوناگونی شرکت داشت و کارآزموده میدان جنگ شده بود؛ از لحاظ نظم اداره واحد، مدیریت قوی، دوستی و رفاقت با عناصر لشکر و از لحاظ معنوی، اخلاق، ادب، تربیت، توجه و ذکر، یک انسان جوان، اما برجسته بود.

کتاب «حماسه کاوه» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 384 صفحه و در قطع رقعی در سال 1399 به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار