مسئول قرارگاه معنویت و سلامت سپاه زنجان:

فعالیت طلاب زنجانی در ایام کرونا چشمگیر بود

مسئول قرارگاه معنویت و سلامت سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: قرارگاه معنویت و سلامت سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ایام کرونایی خدمات مادی و معنوی گوناگونی به مردم ارائه داده‌اند.
کد خبر: ۴۷۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ - 03September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در جلسه قرارگاه رسانه‌ای معنویت و سلامت سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه معنویت و سلامت اظهار داشت: فعالیت‌های این قرارگاه زیر مجموعه طرح شهید قاسم سلیمانی اجرا می‌شود و تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است.

مسئول قرارگاه معنویت و سلامت سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه سپاه اعتقاد دارد که تامین سلامت بیماران ضروری است، عنوان کرد: البته تاکید داریم بیماران کرونایی نباید علاوه بر بیماری با مشکل دیگری مواجه باشند.

وی با اشاره به ترس مردم از شرایط کرونایی در ابتدا و اینکه در استان زنجان بیماری نبود که هنگام فوت بدون غسل، کفن و مسائل شرعی دفن شده باشد، افزود: این موضوع در استان زنجان به همت و همراهی اقشار مختلف میسر شد.

بیگدلی با اشاره به اینکه بیش از ۹۳ جلسه برای قرارگاه معنویت و سلامت در زنجان برگزار شد، بیان کرد: ۲۵۶ مصوبه در این قرارگاه تصویب شده که بیشتر آنها عملیاتی شده است.

مسئول قرارگاه معنویت و سلامت سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۷ جلسه فرادستگاهی برای بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها تشکیل شده است، گفت: کارها به سمت مدیریت معنوی کرونا برده شد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا مجلسی برای فوت شدگان در اوایل برگزار نمی‌شد و مظلوم واقع می‌شدند، عنوان کرد: در این زمینه یک هزار و ۱۰۰ خانواده سرکشی شده و یا تلفنی تماس گرفته شدند.

بیگدلی از ۵۶ مورد بازدید از مراکز درمانی در ایام شرایط کرونایی خبر ادامه داد: این ۷۰ نفر از روحانیون پاسدار و بسیجیان در کنار بیماران کرونایی حضور یافتند و از ۷۶ نفر از کادر درمان تجلیل شد که کار ارزشمندی بود.

مسؤول قرارگاه معنویت و سلامت سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به حضور شبانه روزی ۳۰ نفر از طلاب بسیجی در کنار بیماران کرونایی گفت: ۳۸۸ مورد آموزش احکام فقهی از سوی طلاب انجام شد که نتایج ملموسی دریافت شده است.

وی با اشاره به توزیع ۵ هزار و ۶۰۰ مورد کتب مذهبی در بین بیماران ادامه داد: ۸۴ تیم مشاوره و ۹۸ گروه جهادی از طلاب به بیماران کرونایی خدمات ارائه کردند.

بیگدلی با اشاره به اینکه آموزش مسائل کنترلی و پیشگیرانه و قطع زنجیره به یک هزار و ۸۰۰ نفر انجام شده است، گفت: ۷۵ واحد خون از سوی قرارگاه معنویت و سلامت اهدا شده است.

مسؤول قرارگاه معنویت و سلامت سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان افزود: ۴۷ هزار و ۵۷۹ بسته معیشتی نیز از سوی این قرارگاه توزیع شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کانال‌های محتوایی در فضای مجازی با بیش از ۲۱ هزار تولید محتوا گفت: ۲۴۴ مورد انتشار خبر، اعزام ۴۵۵ نفر از طلاب به مناطق مختلف استان زنجان از دیگر اقدامات این قرارگاه است.

مسؤول قرارگاه معنویت و سلامت سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان افزود: طلبه‌های به کار گرفته شده بسیج فعال در مسائل عمومی ۹ هزار و ۲۰۸ نفر روز فعالیت داشتند.

وی از رسانه‌ها خواست در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه معنویت و سلامت فعالیت کنند و افزود: این موضوع نیازمند انتشار اقدامات روحی و معنوی برای آرام کردن جامعه و ترویج توکل در جامعه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار