جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:

موشک‌باران «عین‌الأسد» و سرنگونی «گلوبال هاوک» قدرت هژمونی آمریکا را شکست

امیر سرتیپ «گلفام» گفت: با حمله موشکی ایران به «عین‌الأسد» و سرنگونی هواپیمای «گلوبال هاوک» قدرت هژمونی آمریکا شکسته شد و این اتفاقی است که هیچ کشوری انجام نداده است.
کد خبر: ۴۷۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ - 02September 2021

امروز دشمن توانمندی نظامی ما را باور نمی‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، امیر سرتیپ «ابراهیم گلفام» جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در پانزدهمین یادواره شهدای گمنام روستای «خوشواش» آمل، با بیان اینکه این یادواره به نام ۴۸ هزار شهید دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی برگزار شده است، اظهار داشت: دفاع مقدس صحنه مشارکت مجموعه انسان‌های والامقامی از بسیجی‌های ساده، مخلص و جهادی، مردم عادی، پاسداران و ارتشیان است و شهیدانی مثل «صیاد شیرازی» و «فلاحی» در هدایت آن نقشی بی‌بدیل داشتند.

وی با اشاره به نقش ژاندارمری در دفاع مقدس و تقدیم ۲ هزار و ۵۰۰ شهید والامقام، گفت: باید رشادت‌های شهدای ژاندارمری بازگو شود، قشر‌های مختلف مردم در جنگ بودند که شهدا بهترین‌های آن‌ها بودند.

امیر «گلفام» با عنوان اینکه رزمندگان اسوه‌های دفاع مقدس هستند، افزود: به تدبیر الهی، فرماندهانی که زنده ماندند و روایت جنگ می‌کنند، شهدای زنده‌ای هستند که برای زنده ماندن دفاع مقدس تلاش می‌کنند؛ همچنان که امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) برای زنده ماندن قیام عاشورا، زنده ماندند.

این مسئول با بیان اینکه این‌ افراد همچنان سرباز هستند و در دفاع مقدس رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند، اضافه کرد: باید به این افراد توجه شود و به مسائل زندگی آن‌ها رسیدگی شود.

امیر «گلفام» گفت: بسیجیان و سربازان گمنام که در جنگ مجاهدت کردند و بعد از جنگ به رحمت خدا رفتند، با خدا معامله کردند و قهرمانان اصلی شهدا هستند.

این مسئول با بیان اینکه مادران شهدای مفقودالاثر آرزوی بازگشت شهدای خود را دارند، افزود: شهدای گمنام فرزندان حضرت زهرا (س) و قهرمانان و نامداران درگاه الهی هستند و فرمانده اصلی در دفاع مقدس حضرت امام خمینی (ره) بودند؛ چراکه جنگ را به دفاع و دفاع را به دفاع مقدس تبدیل کردند و آن را دانشگاه انسان‌سازی دانسته و تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

امیر «گلفام» با بیان اینکه جنگ تحمیلی ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی درحالی آغاز شد که هنوز ساز و کار دولت مستحکم نبوده و مشکلات آن زمان با مشکلات امروز قابل مقایسه نبود، گفت: در چنین شرایطی، با آرامش و اطمینانی که امام خمینی (ره) به فرماندهان و مسئولین می‌داد و دفاع مقدس را رهبری می‌کرد، ترس و دلهره و نگرانی‌های جنگ برطرف می‌شد.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از شهدای ما گمنام هستند و خیلی از شهدا را نسل امروز ما نمی‌شناسند، گفت: باید شهیدانی مانند امیر «نیاکی» که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) «این شهید رجعت کرد به فطرت خویش» را به نسل جوان معرفی کنیم.

این مسئول به تبیین نقش ارتش در دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه ارتش دارای نیروی رزمی و ورزیده و توانمند بود که برای دفاع از انقلاب اسلامی در دفاع مقدس ایفای نقش کرد، اظهار داشت: خیلی از شهدا در ۱۹ ماه اول جنگ مظلومانه به شهادت رسیدند و کمتر از آن‌ها یاد می‌شود.

وی با عنوان اینکه امروز ارتش دارای تجهیزات بالا و مهمات بسیار است، افزود: ۳۴ کشور جهان در جنگ تحمیلی صدام را حمایت کردند و دولت عربستان نیز با قدرت برای شکست انقلاب اسلامی ایران ۵۰ میلیارد دلار هزینه کرد؛ اما قدرت در عراق، دست اسرای ایرانی بود.

امیر «گلفام» با بیان اینکه آخر جنگ از نظر درآمد‌ها وضعیت خوبی نداشتیم و فشار زیادی بود، ادامه داد: ۴۸ هزار شهید در ارتش تقدیم کردیم که ۳۹ هزار شهید سرباز و ۹ هزار شهید کادر هستند.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن آغازگر جنگ بود و حداقل راهبرد آن‌ها گرفتن «خوزستان» و شمال خلیج فارس و سرنگونی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: دشمن می‌خواست قدرت منطقه‌ای شود؛ اما به هیچ‌کدام از خواسته‌ها و راهبردهای خود نرسید.

امیر «گلفام» با عنوان اینکه دفاع مقدس دانشگاهی بود که آدم‌های بزرگی را تربیت کرد و آن‌ها در جنگ ساخته شدند، ادامه داد: امروز در نیرو‌های مسلح و توانمندی نظامی به جایی رسیدیم که سلاح و مهماتی می‌سازیم که دشمن باور نمی‌کند و امروز تولیدات نظامی ما لبه تکنولوژی است.

وی ادامه داد: زمانی بعد از دفاع مقدس آمریکا دنبال تعرض نظامی به ایران بود و تجربه دفاع مقدس و ریشه قدرتمند انقلاب اسلامی در دفاع مقدس باعث شد هر روز، هم در توانمندی نظامی قدرت پیدا کنیم و هم در نیروی انسانی و تجهیزات و تاکتیک‌ها قدرت اول منطقه و توانمند شدیم و آمریکا قدرت تعرض به جمهوری اسلامی را ندارد.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با حمله موشکی ایران به عین‌الاسد و همچنین سرنگونی هواپیمای «گلوبال هاوک» قدرت هژمونی آمریکا شکسته شد و این اتفاقی است که هیچ کشوری انجام نداده است؛ چراکه قدرت‌هایی که در نقطه مقابل سیاست آمریکا هستند، وارد این حریم نمی‌شوند.

امیر «گلفام» با بیان اینکه امروز ما در حوزه‌های مخلتف خیلی قدرتمندیم و رسانه باید شکست آمریکا را در افغانستان نشان دهد تا برای مردم منطقه درس شود، ادامه داد: تکیه دادن به آمریکا، پوشالی و سست است و کشور‌های تحت سلطه آمریکا، باید هرچه سریع‌تر جرثومه فساد را پاک کنند تا یک اتحاد بزرگ اسلامی رقم بخورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار