مُفتی جعفری لبنان:

حزب‌الله باعث افتخار است و آمریکا سرطان لبنان

شیخ قبلان در واکنش به اظهارات سناتور آمریکایی علیه حزب‌الله گفت: حزب‌الله باعث افتخار لبنان است و اگر سرطانی در لبنان و جهان وجود داشته باشد آن سرطان، آمریکا و دنباله‌رو‌های آن هستند.
کد خبر: ۴۷۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ - 02September 2021

مُفتی جعفری لبنان: حزب‌الله باعث افتخار است و آمریکا سرطان لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ریچارد بلومنتال» سناتور آمریکایی که همراه یک هیأت آمریکایی به لبنان سفر کرده بود دیروز (پنجشنبه) هنگام ترک فرودگاه بیروت در اظهاراتی علیه حزب‌الله مدعی شد «حزب‌الله سرطان بدخیمی است که باید ریشه‌کن شود».

شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان در واکنش به این سخنان اظهار داشت: بیروت نیازی به گریه شکست‌خوردگان در افغانستان (اشاره به خروج آمریکا از افغانستان) ندارد و سناتور بلومنتال باید به خاطر شکست آمریکا در افغانستان گریه و زاری سر دهد نه در اینجا.

بر اساس گزارش «المنار»، وی خطاب به سناتور مذکور گفت: حزب‌الله باعث افتخار لبنان و نماد حاکمیت و استقلال آن و ضرورتی فوری برای موجودیت و دوام آن است. اگر سرطان بدخیمی در جهان و لبنان وجود داشته باشد و آن سرطان، آمریکا و دنباله‌های آن است و اگر شیطان جایزه‌ای داشت آمریکا شایسته دریافت این جایزه بود.

شیخ قبلان درباره کشتی‌های حامل سوخت ایران برای لبنان هم گفت: لبنان بیشترین نیاز را به نفت ایران دارد، زیرا سرنوشت لبنان را لوله‌های نفت ایران تعیین می‌کنند نه لانه‌های واشنگتن که بدترین محاصره را برای درهم شکستن لبنان و ملت آن رهبری می‌کنند.

سناتور بلومنتال مدعی شده بود، آمریکا سوخت لبنان را تأمین می‌کند و دلیلی برای واردات سوخت ایران وجود ندارد.

در همین ارتباط، یک روزنامه لبنانی از ورود کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان به آب‌های سوریه خبر داد و نوشت، این کشتی بار خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه می‌کند و سپس سوخت مذکور با تانکر به لبنان منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها