نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

عمل نکردن به وعده‌ها مردم را ناامید می‌کند

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: دولتمردان آنجایی که کار را انجام می‌دهند بگویند این کار شد، مصاحبه نکنند و وعده بدهند که اگر عمل نشد، اعتماد مردم بیشتر لطمه می‌خورد.
کد خبر: ۴۷۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ - 03September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته مشهد که در حرم امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به دیدار هیأت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در هفته دولت، اولین جلسه‌ای که کابینه دولت سیزدهم به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند، معظم له رسالت جدیدی را برای این دولت مشخص کردند که در دولت‌های قبلی چنین رسالت و مسئوليتی را به آن دولت‌ها نداده بودند و آن رسالت و مأموریت جدید «بازسازی و ترمیم اعتماد عمومی مردم به دولت» بود.

وی با بیان این‌که اعتماد عمومی مردم به دولت خدشه‌دار شده است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امر فرمودند رسالت دولت سیزدهم این است که این اعتماد عمومی مردم را به دولت کاملأ ترمیم و بازسازی کند، ما چه نیازی به ترمیم و بازسازی اعتماد عمومی مردم داریم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در دولت‌های دیکتاتوری و نظام‌های مستبد، جریان حاکم به مردم کاری ندارد، خودش را متکی به قدرت و ثروتی می‌داند که مردم را دچار محرومیت کرده و این قدرت و ثروت را از سرنوشت مردم به دست آورده؛ جوان‌های امروز، دوران ستمشاهی را به یاد ندارند، ان‌شاء‌الله اگر این وزارت آموزش و پرورش، یک وزیر متعهد پیدا کند، حداقل تاریخ گذشته و بستر پیدایش انقلاب اسلامی را برای نسل‌های امروز دقیقأ تبیین کنند که این انقلاب در چه بستر اجتماعی به وجود آمده است.

علم‌الهدی افزود: نظام ستمشاهی متکی به پولی بود که از فروش به‌عنوان ملک خود به دست آورده بود، در بانک‌های آمریکایی این پول‌ها را برای خود ذخیره کرده و بر سرنیزه‌ای بود که متکی بر مزدوری آمریکا برای خودش تأمین کرده بود، با مردم کاری نداشت چون در مردم جز محرومیت و ضعف چیزی نبود و وحشتی نیز از مردم نداشت.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: شاه صریحأ در سخنرانی‌‌ها می‌گفت همه آنان که منابع قدرت و ثروت هستند، وابسته به دربارند، در بقیه مردم نیز دو دسته با من خوب نیستند، یک عده «بچه مدرسه‌گی‌ها»، دانشگاهیان را اینطور خطاب می‌کرد و یک عده آنانی که سر قبرها قرآن می‌خوانند و با مرده‌ها سر و کار دارند. آخوندها را می‌گفت قرآن‌خوان سر قبر و کسانی که به مرده سر و کار دارند! می‌گفت این دو دسته با من بد هستند، هر جا منبع قدرت و ثروتی است، وابسته به دربار است و رسمأ این را تصریح می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: این دولت استبدادی و دیکتاتوری است که با مردم کاری ندارد اما نظام مردمی که آمده تمام مبانی قدرت را سرکوب کرده، جریان‌های قدرت و ثروت آدم‌کش را از بین برده و می‌خواهد عدل اسلامی را پیاده کند، متکی به مردم است و اگر بنا شد اعتماد عمومی مردم نسبت به دولتی که بخشی از نظام است، خدشه‌دار شود، اعتماد مردم به نظام خدشه‌دار می‌شود و این درست نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که نظام ما، نظام مردم‌سالاری دینی است، گفت: چون نظام مردم‌سالاری دینی است، مردم باید به این نظام و به تمام بخش‌های آن اعتماد کنند تا پای نظام بایستند و نظام بتواند ادامه پیدا کند لذا رهبری رسالت دولت سیزدهم را بازسازی اعتماد عموم به دولت که بخشی از نظام است قرار دادند، این بازسازی چطور صورت می‌گیرد؟

علم‌الهدی با بیان این‌که در بازسازی اعتماد مردم یک وظیفه مردم دارند، یک وظیفه اصلی دولت و دولت‌مردان و یک وظیفه نیز مجلس دارد، ابراز داشت: وظیفه دولت‌مردان این است که برای بازسازی این اعتماد به شکل مردم دربیایند، زندگی‌شان عین زندگی مردم باشد، وقتی رفت و آمد مسئولان بین مردم زیاد شد، مردم می‌گویند این‌ها هم مثل خودشان هستند، مثل خودشان لباس می‌پوشند و زندگی می‌گذراند، مردم اعتماد می‌کنند و امیدوار می‌شوند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که ارتباط مسئولان با مردم، مردم را امیدوار می‌کند، ادامه داد: وقتی یک مرد دردمند در یک گوشه کویر سیستان و بلوچستان یا خوزستان، دستش به دست رئیس جمهور رسید و حرفش را گفت، امیدوار می‌شود. اگر قشر محروم امیدوار شدند، اعتماد عمومی مردم بازمی‌گردد.

وی با بیان این‌که دولت‌مردان حتی‌الامکان وعده ندهند، گفت: آنجایی که کار را انجام می‌دهند بگویند این کار شد، مصاحبه نکنند و وعده بدهند که اگر عمل نشد، اعتماد مردم بیشتر لطمه می‌خورد.

امام جمعه مشهد به سه وعده اصلی دولت سیزدهم در مدت فعالیت اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون دولت سه وعده داده است، اول اینکه وزیر بهداشت اعلام کرد تا ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تمام کشور واکسینه می‌شوند، یعنی ۶۰ میلیون نفر بالای ۱۸ سال جمعیت داریم. مرد و زن باید واکسینه شوند؛ به ۱۲۰ میلیون دز واکسن احتیاج داریم. تا الان ۲۸ میلیون دز واکسن تزریق شده که ۹۲ میلیون باقی مانده، ۴۶ میلیون نفر باقی‌مانده و ۹۲ میلیون دز باید تزریق شود که یا باید از خارج وارد شود و یا در داخل تولید کنند. پنج ماه هم بیشتر وقت ندارند، دولت‌مردی که این را می‌گوید، باید بداند پنج ماه فرصت دارد؛ ۲۲ بهمن امسال را مردم باید طوری بگذارنند که ملت واکسینه شده هستند، یعنی از انتهای روستاهای مرزنشین تا مرکز کشور همه واکسینه شده باشند.

وی گفت: وعده دومی که دادند، یک میلیون مسکن در یک سال بود یعنی در تیرماه ۱۴۰۱، باید یک میلیون مسکن در کشور تولید شده باشد والا اعتماد مردم بهم می‌خورد. گفتند یک میلیون شغل ظرف یک سال ایجاد می‌شود یعنی تا تیرماه ۱۴۰۱ باید یک میلیون شغل به وجود بیاید و لذا این تکالیفی است که دولت برای خودش درست کرده و باید روز و شب جهادگرانه بدوند و این سه وعده خود را غیر از اداره معیشت و روزمره مردم و مملکت، عملی کنند.

علم‌الهدی با بیان این‌که مردم نیز وظیفه دارند و باید کمک کنند، یادآور شد: برادران و خواهران، کمکی که شما می‌کنید این است که چشمتان به این فضای مجازی، موبایل‌ها و تبلت‌ها نباشد، هرکسی در فضای مجازی عربده‌کشی کرد و خواست برای نظام و دولت حاشیه درست کند، شما بدوید دنبال او، دولت همه کارهایش را بگذارد زمین و بیاید به این حاشیه جواب بدهد، این باعث می‌شود به کارش نرسد و نتواند به وعده‌اش وفا کند.

امام جمعه مشهد متذکر شد: فضای مجازی، عربده‌کشی سر چهارراه است. خیلی حرف‌ها زدند که دروغ بوده. هرچه می‌بینید و می‌شنوید در واقعیت زندگی و کشور بررسی و تحقیق کنید، اگر واقعیت را مناسب با آن دیدید، موضع‌گیری کنید. به صرف نوشته‌هایی که می‌خواهند حاشیه‌سازی کنند برای دولت که کارش را نکند و نظام عقب بماند، به این حاشیه‌ها توجه نکنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به وظیفه مجلس در بازسازی اعتماد مردم به دولت اشاره کرد و گفت: نمایندگان، مردم را توجیه کنند، مطالبات مردمی را مدیریت کنند، مطالبات ضروری را به مسئولان برسانند، بر عملکرد دولت نظارت کنند و این وظیفه خودشان را جهادگرانه انجام بدهند؛ اگر این‌ها انجام گرفت، اعتماد عمومی بازسازی می‌شود و اگر انجام نگرفت، اعتماد عمومی بازسازی نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار