معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

اخطار پدافند هوایی به جنگنده‌های «اف ۳۵»/ ره‌گیری جنگنده‌های نسل جدید غربی در ورای مرزها

امیر سرتیپ «سپهری‌راد» با بیان اینکه رادارگریزی و پنهان‌کاری هواگرد‌های متخاصم در ادبیات نیروی پدافند هوایی مفهومی ندارد، گفت: هواپیما‌های رادارگریزی همچون اف ۳۵ تاکنون از صد‌ها کیلومتر پیش از رسیدن به حریم هوایی کشورمان رصد شده و اخطار دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۴۷۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳ - 04September 2021

نسل جدید جنگنده‌ها و پهپادهای غربی از چشمان رادارهای پدافند پنهان نیستند/ رصد ریزپرنده‌ها در مراکز حیاتی کشورامیر سرتیپ «ابوالفضل سپهری‌راد» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره توانمندی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این نیرو به تأیید بخش عمده‌ای از کارشناسان و نظریه‌پردازان نظامی داخلی و خارجی، امروز یکی از قدرت‌های مطرح غرب آسیا محسوب می‌شود.

وی افزود: نیروی پدافند هوایی دژ نفوذناپذیر در حوزه دفاع هوایی است؛ البته این نیرو راه‌های نرفته‌ای در پیش دارد، اما در عین حال تلاش می‌کند تا آن اقتداری را از سطح توانمندی پدافند از خود ارائه دهد که در تراز انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح ایران باشد.

امیر سپهری‌راد اضافه کرد: با توجه به اینکه سکو‌ی پرتاب‌ ریزپرنده‌ها می‌تواند در داخل کشور تعبیه شود و این‌گونه هواگردها، تهدیدکننده مناطق حیاتی و حساس کشور باشند، لذا رصد آن‌ها در شرح مأموریت مراکز حفاظت فیزیکی تمامی ارگان‌ها از جمله نیروی پدافند هوایی ارتش گنجانده شده است.

وی در خصوص توانمندی این نیرو در کشف نسل جدید جنگنده‌ها و پهپاد‌های رادارگریز عنوان کرد: هواپیما‌های رادارگریزی همچون اف ۲۲ و اف ۳۵ و... تا به امروز به هیچ وجه نتوانسته‌اند از چشمان تیزبین رادار‌های پدافند هوایی، پنهان بمانند و این هواپیما‌ها تاکنون از صد‌ها کیلومتر پیش از رسیدن به حریم هوایی کشورمان رصد شده و اخطار دریافت کرده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه امروز رادارگریزی و پنهان‌کاری هواپیماها، جنگنده‌ها و پهپاد‌های متخاصم در ادبیات نیروی پدافند هوایی مفهومی ندارد، گفت: با فناوری‌های نوینی که در سطح نیروی پدافند هوایی وجود دارد، تمامی هواگرد‌ها به طور کامل کشف می‌شوند و قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز به این موضوع پی برده‌اند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار