معاون نیروی پدافند هوایی:

پدافند هوایی کشور جلوتر از تهدیدات گام برمی‌دارد

امیر سرتیپ سپهری‌راد با بیان اینکه امروز پدافند هوایی جلوتر از تهدیدات گام برمی‌دارد، گفت تجهیزات و سامانه‌های بومی پدافند هوایی موجب برقراری امنیت پایدار در کشور شده است.
کد خبر: ۴۸۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ - 25September 2021

پدافند هوایی هیچ نیازی در زمینه ساخت سامانه‌های راداری و موشکی به خارج از کشور نداردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ابوالفضل سپهری‌راد» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگویی تلویزیونی، به تشریح نقش پدافند هوایی در طول دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی با بیان اینکه ۱۹ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگی نابرابر و هدفمند توسط دشمنان این مرز و بوم با سرکردگی صدام و رژیم بعثی به ایران تحمیل شد، گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس با در اختیار داشتن اولین مرکز فرماندهی و کنترل منطقه توانست با مدیریت صحنه‌ی نبرد، امنیت و ایمنی بیش از ۲ میلیون پرواز را در طول جنگ تحمیلی برقرار کند و در واقع هیچ‌گونه عملیات برون‌مرزی و درون‌مرزی بدون چتر پدافند هوایی ارتش انجام نشد.

امیر سپهری‌راد با تأکید بر اینکه مغزافزار مجموعه‌ی نبرد‌ها و عملیات نیرو‌های ارتش در طول دوران جنگ تحمیلی شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی ارتش بود، خاطرنشان کرد: با مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان جان‌برکف نیروی پدافند هوایی ارتش، رویا‌هایی که صدام و رژیم بعثی در سر داشتند، هیچ‌گاه محقق نشد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: با وجود پشتیبانی همه‌جانبه مالی و تجهیزاتی بیش از ۴۳ کشور از رژیم بعثی عراق، مجموعه نیرو‌های مسلح توانستند با قدرت ایمان و اراده از جنگ تحمیلی سربلند بیرون بیایند و امنیت و آسایش را برای ملت عزیزمان فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه پویایی، شرط اثربخشی و ماندگاری هر نیروی نظامی است، بیان کرد: امروز با وجود ظهور جنگ‌های نوین و نوپدید در حوزه سایبری و جنگ‌های الکترونیکی، پدافند هوایی ارتش با تکیه بر دانش و تخصص جوانان متعهد و نخبه خود هیچ نیازی در زمینه ساخت سامانه‌های راداری و موشکی به خارج از کشور ندارد و امروز خودباوری و خوداتکایی این ارمغان را برای نیروی پدافند هوایی ارتش به همراه آورده است که در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد.

امیر سپهری‌راد با بیان اینکه امروز پدافند هوایی همگام و حتی جلوتر از تهدیدات گام برمی‌دارد، تأکید کرد: تجهیزات و سامانه‌های بومی پدافند هوایی با پیشرفتی روزافزون، قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار را برای کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار