ماهر حمود:

آمریکا در برابر تشکیل دولت لبنان مانع تراشی می‌کند

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: آمریکا به شکل پنهانی، در برابر تشکیل دولت لبنان مانع تراشی می‌کند.
کد خبر: ۴۷۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 04September 2021

آمریکا در برابر تشکیل دولت لبنان مانع تراشی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با انتقاد از تشکیل نشدن دولت لبنان اعلام کرد: آمریکا در ظاهر از تشکیل دولت حمایت می‌کند، اما در پنهان و به شکل محرمانه، برای تشکیل نشدن دولت اعمال فشار یا تهدید می‌کند، زیرا در صورت تشکیل دولت، غرب ملزم به اجرای تعهداتش در قبال لبنان خواهد بود.

وی گفت: از افغانستان گرفته تا لبنان، سوریه و فلسطین شاهد شکست حضور آمریکا هستیم. لابی صهیونیست بر دولت آمریکا حکومت می‌کند و می‌خواهد برای حمایت از مجرمانی که فلسطین را غصب کرده اند، جهان را ویران کند. از سوی دیگر، آمریکا کشور‌ها را ویران و مردم را آواره می‌کند و مرتکب جنایت‌های متعددی می‌شود. اکنون پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان می‌گوید شکست خورده ایم. پس از گذشت ۳۰ سال از پیمان اسلو مشخص می‌شود که این پیمان سرابی بیش نبوده است. پس از چندین دهه رقابت‌های تسلیحاتی با شوروی سابق و محور سوسیالیستی معلوم می‌شود که ثروت‌های هزینه شده برای سلاح بی فایده بوده است.

ماهر حمود افزود: اگر از میلیارد‌ها پولی که علیه سوریه و افغانستان به کار برده شد، برای بهبود اوضاع آن‌ها استفاده می‌شد، این کشور‌ها از بهترین کشور‌های جهان محسوب می‌شد. این همان آمریکای شکست خورده است که به رغم هزینه‌های بسیار در زمینه دستگاه‌های اطلاعاتی، نمی‌دانست که با مقاومت در عراق رویارو خواهد شد و نمی‌دانست که ملت افغانستان با آن مخالفت خواهد کرد.

وی اعلام کرد: واشنگتن در گذشته نیز نمی‌دانست که مداخله آن در لبنان به پیچیده‌تر شدن بحران منجر خواهد شد. بیش از ۴۰ سال پیش هم انتظار نداشت که شاه ایران متحد اصلی اش سرنگون شود. اما در خصوص قانون سزار، آمریکا برای چه چیزی، یک ملت را به طور کامل تحت تحریم قرار می‌دهد؟ برای حقوق بشر؟ آمریکا در لیبی و عربستان برای حقوق بشر چه کاری انجام داد؟ چرا همه متحدان یا مزدورانش در جهان از دیکتاتور‌های جنایتکاری هستند که با توسل به زور حکومت می‌کنند؟ متأسفانه مشکل فقط در آمریکا نیست. مشکل در سران و کسانی است که آن را باور می‌کنند؛ سرانی که مردم زمام کشور خود را به دست آن‌ها داده اند و به آن‌ها کاملا اطمینان دارند. اما ناگهان متوجه می‌شوند که چنین مسئولانی به آن‌ها خیانت می‌کنند.

مانع تراشی پنهانی آمریکا در برابر تشکیل دولت لبنان

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت همچنین تاکید کرد: عرصه لبنان شبیه این صحنه جهانی است. متأسفانه همچنان بسیاری به نقش آمریکا باور دارند و تلاش می‌کنند که بخش بیشتری از آنچه تحریم‌های آمریکا نامیده می‌شود، از بین برود. ازین رو، برای مثال با کشتی ایرانی حامل سوخت، پیشنهاد‌های چین، روسیه و ... مخالفت می‌کنند. این افراد ترجیح می‌دهند که لبنان در شرایط کنونی بماند و از ترس خشم آمریکا، عقب نشینی کند. وزیر دفاع انگلیس به طور واضح و روشن به آن‌ها پیام ارسال کرد و گفت پس از عقب نشینی از افغانستان، آمریکا دیگر ابرقدرت نیست.

ماهر حمود گفت: افزون بر همه این مسائل، شاهد هستیم که آمریکا در زمینه تشکیل دولت لبنان، به شکل محرمانه علیه طرف‌های ذیربط اعمال فشار یا تهدید می‌کند. درست است که همه مسئولان آمریکایی ظاهرا به تشکیل دولت تشویق می‌کنند و در هر اظهارات و موضع گیری، تشکیل دولت را الزامی می‌دانند؛ اما شاهد هستیم که سازمان اطلاعات آمریکا در پشت پرده برای جلوگیری از تشکیل دولت اعمال فشار می‌کند. چرا؟ چون در صورت تشکیل دولت، غرب ملزم به اجرای برخی اقدامات می‌شود. شرط اصلی کمک‌ها به لبنان، تشکیل دولت است. آمریکا نمی‌خواهد لبنان از این بحران خارج شود. از این رو، دو نقش ایفا می‌کند. در ظاهر از تشکیل دولت حمایت می‌کند و به شکل پنهانی، حامی هر چیزی است که به تشدید بحران لبنان و مهم‌تر از آن، تشکیل نشدن دولت منجر شود.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در پایان اعلام کرد بیان این سخنان بدین دلیل است که تلاش شود از جرم رئیس جمهور و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه بکاهند، زیرا اگر اعمال فشار خارجی یا عوامل محرمانه‌ای وجود نداشته باشد، جنایت تشکیل نشدن دولت بسیار بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها