نماینده مردم در مجلس:

پیمان شانگهای فشار آمریکا در منطقه را تعدیل می‌کند

رحیمی جهان‌آبادی گفت: با توجه به این که نظام بین‌الملل خواستار خروج از سلطه آمریکا است یکی از راهکارها، ایجاد ائتلاف منطقه‌ای بوده و کشور‌های ایران، چین، روسیه و برخی از کشور‌های آسیا میانه در قالب پیمان شانگهای یا همکاری‌های دوجانبه می‌توانند فشار‌های آمریکا در منطقه را تعدیل کنند.
کد خبر: ۴۷۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ - 04September 2021

پیمان شانگهای فشار‌های آمریکا در منطقه را تعدیل می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت روابط ایران با کشور‌های همپیمان در دولت سیزدهم، اظهار داشت: در دوره جدید سیاست خارجی ایران که مدیریت آن را امیر عبداللهیان بر عهده دارد، دو نکته مهم و اساسی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اولین نکته مهم، محور بودن همسایگان در سیاست خارجی دولت جدید و دیگری نگرش وزارت خارجه به آسیا و کشور‌های آسیای میانه است.

وی افزود: تقویت روابط با روسیه به‌عنوان کشور عضو شورای امنیت، عضو شاخص پیمان شانگهای که دارای روابط نزدیک سیاسی و اقتصادی با ایران می‌باشد از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل وزیر جدید امور خارجه توجه خاصی به گسترش روابط با این کشور دارد.

رحیمی جهان‌آبادی بیان کرد: با توجه به این که نظام بین‌الملل خواستار خروج از سلطه آمریکا است یکی از راهکار‌ها ایجاد ائتلاف منطقه‌ای بوده و کشور‌های ایران، چین، روسیه و برخی از کشور‌های آسیا میانه در قالب پیمان شانگهای یا همکاری‌های دوجانبه می‌توانند فشار‌های آمریکا در منطقه را تعدیل کنند.

وی اظهار کرد: نکته دوم وجود زمینه‌های همکاری بین ایران و روسیه در زمینه کالا‌های مورد نیاز کشاورزی، صنایع دستی، پتروشیمی و محصولات فرهنگی است که امکان پیدا کردن بازار در این کشور برای این موضوعات وجود دارد، به‌طور نمونه برخی از محصولات کشاورزی کشورمان تا سه برابر قیمت داخلی در روسیه بازار دارد.

وی تأکید کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به روابط با کشور‌های همسایه مثبت است و با توجه به نگرش آسیایی امیرعبداللهیان و اهمیت روابط با همسایگان در سیاست خارجی، او نگاه ویژه‌ای به ارتقاء روابط با همسایگان خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها