گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن/

پایگاه‌های نظامی سعودی‌‌ها در تیررس موشک‌های زلزال/نشست صلح یمن در «ژنو» اواخر خرداد برگزار می‌شود

ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور کنترل شهر «نصاب» واقع در «شبوه» را به کنترل خود در آوردند و عناصر تروریستی القاعده و طرفداران منصور هادی را از این شهر بیرون راندند.
کد خبر: ۴۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ - 01June 2015

پایگاه‌های نظامی سعودی‌‌ها در تیررس موشک‌های زلزال/نشست صلح یمن در «ژنو» اواخر خرداد برگزار می‌شود

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، تجاوز عربستان به خاک یمن از 25 مارس 2015 میلادی برابر با 6 فروردین سال جاری با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی با نام عملیات «طوفان قاطعیت» آغاز شد  و از 2 اردیبهشت با نام عملیات «بازگرداندن امید» ادامه یافت.

عربستان سعودی این عملیات را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی»، رئیسجمهور مستعفی و متواری یمن و ضد انصارالله که «صنعا»، پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمال این کشور را در اختیار دارند.

بنابراعلام منابع خبری، شمار مجروحان این تجاوز نیز به بیش از 8 هزار نفر رسیده است که 2 هزار و 800 نفر از آنها به رسیدگی فوری نیاز دارند، اما به دلیل نبود دارو و برق این امکان وجود ندارد.

از سوی دیگر در این مدت 560 محل مسکونی هدف حملات هوایی و موشکی قرار گرفته و 932 مرکزغیرنظامی، خدماتی، موسسه عمومی و خصوصی، 54 بیمارستان و درمانگاه، 26 مسجد و 168 مرکز آموزشی نیز بمباران شده است.


آخرین تحولات یمن:


** تلویزیون المسیره یمن تصاویری از موشکهای زلزال و کاتیوشا پخش کرد که پایگاههای نظامی عربستان سعودی در تیررس این موشکها که تولید این کشور و در اختیار انصار الله یمن است، قرار گرفت.


** شبکه خبری المیادین گزارش داد، ارتش یمن و کمیتههای مردمی این کشور کنترل شهر نصاب واقع در شبوه را در اختیار خود گرفتند و عناصر القاعده و طرفداران منصور هادی را از این شهر بیرون راندند.

** همچنین جنگندههای متجاوز عربستان سعودی منطقه «الملاحیظ» در بخش «الظاهر» و منطقه «مران» در بخش «حیدان» در استان صعده را بمباران کردند.

** ازسوی دیگر نیروهای ارتش یمن توانستند یک دستگاه خودروی زرهی عربستان سعودی را در پایگاه نظامی «علیس» در منطقه نجران را منهدم کنند.

** خبرگزاری دولتی عربستان «واس» گزارش داد، ارتش یمن و قبایل یمنی منطقه مرزی جازان را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند که در پی آن 1 نظامی کشته و 7 نفر دیگر نیز زخمی شدند.


** از طرفی دیگر سازمان دیده بان حقوق بشر مجددا عربستان سعودی را متهم کرد که در حمله به یمن از بمب های خوشه ای استفاده کرده و شمار زیادی از شهروندان یمنی را به وسیله همین بمبها به شهادت رسیدهاند.

** روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه یمن نوشت: فرستاده جدید سازمان ملل به یمن، پیشنهاد جدیدی را در مورد دو موضوع اصلی دارد، نخست رسیدن به توافق آتش بس جدید انسانی در نزدیکترین زمان ممکن و دوم طرح تلاش جدید برای برگزاری گفتگوهای یمنی-یمنی.

** همچنین منابع آگاه با اعلام این که نوعی توافق یا موافقت اولیه با برگزاری این گفتگوها وجود دارد، پیش بینی کردند که این گفتگوها اواخر خرداد برگزار شود.

انتهای پیام/ف


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار