حجت الاسلام رئیسی در مراسم بزرگداشت سید آزادگان:

هیچگاه در مقابل دشمن از مواضع بر حق خود عقب نشینی نمی‌کنیم

دادستان کل کشور گفت: کاری که امروز باید در مقابل دشمن انجام دهیم این است که به هیچ عنوان از مواضع بر حق خود عقب‌نشینی نکنیم. وادار کردن دشمن به عقب نشینی باید هدف ما باشد.
کد خبر: ۴۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ - 01June 2015

هیچگاه در مقابل دشمن از مواضع بر حق خود عقب نشینی نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی عصر دیروز با حضور حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، حجت الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار فضلی، امیر گلفام و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام رئیسی در این مراسم با اشاره به اینکه برای آزادگان و مردم ما نام ابوترابی نامی آشنا است، بیان داشت: تمامی آزادگان ایستادگی مقاومت، روحیه پایداری و امیدشان را در پرتو نورانیت کلام ابوترابی و سید بزرگواری که در اردوگاهها امید بخش آزادهها بود، گرفتند.

وی افزود: تشبیه حجت الاسلام ابوترابی به ابر فیاض توسط مقام معظم رهبری نکته بسیار مهمی است که در فیض مقدس هر آنچه در خارج عینیت مییابد و آنچه از فیض فیاض و واسطه فیض الهی برای همه عوامل وجود دارد، فرض میشود که آن هم امام و حجت خداست.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: ابوترابی تمامی افرادی که زمینه تحول داشتند حتی از صدامیان را متحول میکرد. در خاطرات آزادگان میخوانیم، حتی کسانی که امید به تحولشان نبود با برخورد حیات بخش و انسان ساز ابوترابی آنان تغییر کردند. این ابر فیاض فیضش بر همه بود و هرکس در معرض فیض و باران رحمت او قرار میگرفت بهرهمند میشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تا کسی دل به خدا ندهد و جان و دلش ظرف محبت نسبت به اهل بیت نباشد، نمیتواند فیض رسان دیگران باشد چرا که واسطه فیض به بشریت اهل بیت هستند. مهمترین ویژگی انسانهای کمال یافته و برجسته و اولیاء خدا صبر و شرح صدر و تحمل و بردباری در مسیر عبودیت و ایستادگی در مقابل لغزشهاست. آزادگان این ظرفیت را داشتند. انسانی که ظرفیت داد در تحولات زمان عرصه عبودیت را ترک نمیکند. در همه حالات چه در اسارت و چه در سنگر این ظرفیت انسان را در عرصه عبودیت و بندگی که فقط برای وجود خود که برای دیگران میسازد، بصیرت آفرین است.

وی با تاکید بر اینکه حاج آقا ابوترابی برای بسیاری از آزادههای به ظاهر اسیر زمینههای تبدیل تهدید به فرصت را ایجاد کرد، گفت: برخی افرادی که به لحاظ روحی و شکنجهها و ناملایمات در شرایط خاص روحی بودند وقتی با چهره مصمم ابوترابی مواجه میشدند تمام دردها را فراموش کرده و به یک انسان خستگی ناپذیر در مقابل دشمن تبدیل میشدند. نفس ابوترابی نفس انسان سازی بود.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: در چهره ابوترابی ارادهای قاطع به چشم میخورد. او خود را کنار گذاشته بود و آنچه بود خدا بود. دلیل تاثیر سخن او این بود که آنچه میدید خدا بود. او تمام صدامیان را در اردگاهها به ستوه در آورده بود. .

دادستان کل کشور افزود: امروز سخن از کفر دشمنان نیست، کافر در عالم زیاد است بلکه سخن از پیمان شکنی دشمن است. آنها نسبت به هیچ عهدنامه و تفاهم نامهای و قطعنامهای وفادار نخواهند بود مگر صدام به میثاقها وفادار بود؟ مگر امروز اینهایی که در مقابل نظام هستند پایبندند؟ امروز مقاومتی چون مقاومت آزادگان می تواند نظام را در مقابل امواج سهمگین و توطئه های دشمنان انقلاب پایداری ایجاد کند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: آزادگان قهرمانان ملی ما هستند که در مکتب ابوترابی درس پایمردی آموختند و خسته کردن و خسته نشدن را آموختهاند. کاری که امروز باید در مقابل دشمن انجام دهیم این است که به هیچ عنوان از مواضع بر حق خود عقب نشینی نکنیم. وادار کردن دشمن به عقب نشینی باید هدف ما باشد. این راهکاری است که جواب پس داده است. این که رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی یعنی این راه ما را توانمند میکند و دشمن را به عقب میراند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: ما در این قضیه باید توافقی در چارچوب شرایط و ضوابطی که رهبری تعیین کردند را مد نظر قرار دهیم. یا این برد باشد یا برد دوم صورت گیرد یعنی وحدت و انسجام ملی علیه آمریکا و استکبار جهانی. این چیزی است که می تواند ما را به اهداف خود نزدیک کند.

وی در پایان گفت: چهره روحانی افتخار آفرین ابوترابی در عرصه های مختلف ایستادگی مدال افتخاری برای ملت ما است. که نه تنها خود اهل مقاومت است که دیگران را نیز به مقاومت و بصیرت دعوت می کند. با فوت ایشان این فیض تمام نشده همچنان این ابر فیض خود را دارد و برای مردم و جوانان ما فیض رسان است و ما باید از او بهره ببریم. دست اینها در آن عالم بازتر می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار