رئیس جمهور:

مبارزات آیت‌الله «حکیم» سند حضور همیشگی علما در کنار مردم است

حجت‌الاسلام رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله سید محمد حکیم تأکید کرد که مبارزات پیگیر آن مرجع دینی در دفاع از حقوق ملت عراق که به اسارت ایشان در زندان‌های رژیم بعث صدام انجامید به‌عنوان سند متقن حضور همیشگی علمای اسلام در کنار مردم می‌درخشد.
کد خبر: ۴۷۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ - 04September 2021

مبارزات آیت‌الله حکیم سند حضور همیشگی علما در کنار مردم است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد حکیم را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

با نهایت تأسف و تألم خبر درگذشت عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد سعید الطباطبایی الحکیم را مطلع شدم. ایشان که به‌عنوان یکی از ستون‌های فقاهت و مرجعیت در عراق می‌درخشید عمر شریف خود را در راه ترویج اسلام و مکتب اهل بیت سپری نمود. مبارزات پیگیر آن مرجع دینی در دفاع از حقوق ملت عراق که به اسارت ایشان در زندان‌های رژیم بعث صدام انجامید در تاریخ مبارزات مردم عراق به‌عنوان سند متقن حضور همیشگی علمای اسلام در کنار مردم می‌درخشد.

بدون شک مرحوم آیت‌الله محمدسعید حکیم، در کنار سایر اعضای خاندان بزرگ حکیم، نقشی بی‌بدیل و پررنگ در حمایت از مردم عراق، دستیابی آن‌ها به آزادی و استقلال و حمایت بی‌دریغ از حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و وحدت آن‌ها در عراق جدید داشته است. بی‌تردید فقدان این عالم جلیل‌القدر ضربه بزرگی برای حوزه‌های علمیه جهان اسلام، به‌ویژه حوزه علمیه نجف اشرف است.

اینجانب درگذشت این عالم ربانی و فقیه عالیقدر شیعه را به امام عصر (عج)، حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید، به‌ویژه مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی سیستانی، ملت عراق و خاندان حکیم تسلیت عرض می‌کنم.»

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها