حجت‌الاسلام رئیسی:

نیازمند ۱۰۰ میلیون دُز واکسن هستیم/ در حوزه مسکن وعده‌های که داده شده باید انجام شود

رئیس جمهور با بیان اینکه تولید داخلی نمی‌توانست نیاز داخلی را تامین کند و برآورد داشتیم برای مصرف داخلی نیازمند ۱۰۰ میلیون دز واکسن هستیم، گفت: امروز ۴۰ میلیون دز به صورت قطعی تأمین شده است.
کد خبر: ۴۷۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 04September 2021

گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم/ تشکر از کادر درمانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‎‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه امروز سیزدهم شهریور ۱۴۰۰ در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم کشورمان اظهار داشت: ابتدا لازم است از عزیزانی که در مراکز درمانی تلاش می ‌کنند صمیمانه تشکر می‌کنم.

کرونا از ابتدا از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده است

وی ادامه داد: از ابتدای کار در دولت مساله کرونا از اولویت‌ها بود و یک حرکت انقلابی همراه با عقلانیت نیاز بود.

رئیسی تصریح کرد: تولید داخلی نمی‌توانست نیاز داخلی را تامین کند و برآورد داشتیم برای مصرف داخلی نیازمند ۱۰۰ میلیون دز واکسن هستیم. امروز ۴۰ میلیون دز به صورت قطعی تأمین شده است و سرعت و شتاب کار زودتر هم بتوانیم باقی واکسن را تامین کنیم.

بازگشایی مدارس در گرو واکسینه شدن است

رئیس جمهور تصریح کرد: در برنامه دولت اعلام کردیم همه مردم واکسینه شوند و با قوت این کار دنبال خواهد شد. مردم هم همت خوبی دارند و تقریبا صف‌ها منتفی شده و این کار باید با شتاب بیشتری انجام شود و هر نوع اقدامی مانند بازگشایی مدارس در گرو این است زودتر واکسینه شدن را دنبال کنیم و در حد قابل قبولی بگوییم مردم واکسینه شده اند.

معوقات کادر درمان سریعتر پرداخت شود

وی تصریح کرد: مردم باید فاصله گذاری و حداقل کردن ارتباطات را در کوچه و خیابان جدی بگیرند. تا آخر شهریور ۴۰ میلیون دز قطعی است و در تامین واکسن وزارت خارجه و بهداشت نیروهای خود را بسیج کرده‌اند و نسبت به کادر درمان گفته‌ام معوقات آنها سریعا پرداخت شود.

بنای من این است که درباره وعده‌هایم با فعل ماضی هم صحبت کنیم نه فعل مستقبل

رئیسی در مورد وعده‌های انتخاباتی خود و دنبال کردن آن اظهار داشت: بنای من این است با مردم صحبت کنم و با فعل ماضی هم صحبت کنیم نه فعل مستقبل.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن وعده‌های که داده شده باید انجام شود ما در سال حدود دو میلیون مسکن نیازمندیم و ما کف آن را گفتیم. مجلس هم قانون دارد و بافت‌های فرسوده باید درست شود و دولت در بخشی از این موضوع خودش مسکن می سازد و در بخشی هم تسهیلات پرداخت می کند.

اصلی ترین موضوع در مسکن، زمین است که باید آماده سازی شود

رئیس جمهور گفت: اصلی ترین موضوع در مسکن، زمین است که باید آماده سازی شود. مسکن جزء موارد پیشتاز و پیشران اقتصاد است که خیلی صنایع را با خود همراه می‌کند. من روز اول دولت، این موضوع را به وزیر مکلف کردم و ایشان هم با قدرت و حساسیت دارد دنبال می‌کند. بعضی در این مورد تردید نکنند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق است

وحدت نعمت‌ بزرگی است که خدا به مردم سیستان و بلوچستان عطا کرده است

وی در مورد مبارزه با فساد در دولت تصریح کرد: من در روز اول دولت به همه همکاران گفتم منافذ و بستر های فساد را در دولت شناسایی کنند. قبل از شروع دولت هم به کارگروهی گفته بودم که این موضوع را پیگیری کنند و منشوری در این باره ایجاد شود که این منشور آماده خواهد شد. شرط ما در دولت فساد ستیزی برای همه مدیران است. همه مدیران باید خود را پاسخگو بدانند. یکی از آسیب‌ها در این مدت اعتماد مردم است و ما باید اعتماد آسیب دیده را اصلاح کنیم و صادق الوعد باشیم.

به همکاری مردم سخت امیدوارم

رئیسی بیان داشت: به همکاری مردم سخت امیدوارم. برای من بسیار نامه نوشته شده است می‌گویند اصلا صحبت از پست و مقام نیست و ما هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم.

وی اظهار داشت: مردمی بودن یک محوری است که همواره باید مورد توجه دولت و مسئولین باشد. مردم باید دولت را از خودشان بدانند. من سعی کرده‌ام در هر جایی که بودم ارتباط خودم با مردم را حفظ کرده‌ام. من در این دو استانی که رفتم سعی کردم در بخشی از سفر با مردم ارتباط داشته باشم. این از این حیث بوده که مسئولین در هر سطحی بدانند باید با مردم ارتباط داشته باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید رفت صحنه را دید. «شنیدن کی بُوَد مانند دیدین». من نشستم با مدیران تا ببینم چه راهکاری می توان انجام داد. من بی اطلاع از شرایط استان‌ها نیستم. ما در خدمت وزرا در این سفرها بودیم. وزرا و مدیران استانی با هم نشستند و به راهکار رسیدند و اقدامات شروع می شود.

وی ادامه داد: مردم باید امیدوار شوند. یک‌سری راهکارها را پیدا کردیم و یک‌سری راهکارها در مرکز باید دنبال شود و زمان بر است. یقین داریم این کار جواب می دهد. اینها زمینه ای است که می تواند ارتباط دولت را با مردم و نخبگان داشته باشد.

رئیسی درباره اینکه که دولت در شرایط بدی کشور را تحویل گرفت و چه اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام شده است؟ بیان داشت: روحیه من گله گذاری نیست. همه شرایط کشور را می دانند. من با عنایت خداوند و مشارکت مردم به موفقیت دولت امیدوارم و بدون تردید گشایش هایی هم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: من نمی‌خواستم اول کار، مردم را در مورد کالاهای اساسس نگران کنم و الان با اقداماتی که انجام شده است دیگر نگرانی برای کالای اساسی نداریم.

وی بیان داشت: مردم وضعیت تورم و گرانی را می‌دانند این بر می‌گردد به تصمیماتی که از قبل گرفته شده و به تورم و رشد نقدینگی و ... برمی‌گردد. تیم اقتصادی دولت شبانه روز کار می‌کند تا آرامش به بازار برگردد. عزیزان وزرا مشغول به‌کار شدند تا با کارهایی که انجام شده گام هایی برداشته شود که به افزایش تولید و پایان دادن به رکود و کاهش تورم بیانجامد.

وی خاطرنشان کرد: ما یک ظرفیت معطل مثلا ۴۰ درصد کارخانجات را داریم که به‌دلایل مختلفی این ظرفیت بیکار مانده است. ما افزایش تولید را در دستور کارمان داریم.

رئیسی تاکید کرد: از همین جا به تولید کنندگان می‌گویم تولید را افزایش دهید و زمینه برای افزایش صادرات دارد مهیا می‌شود.

وی بیان داشت: قوه عاقله که دارند اندیشه می‌کنند از درون دولت و بیرون دولت هستند. معاون اول دولت مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است تا یک آهنگ مشخصی داشته باشد. تمامی بخش‌ها به‌دلیل جایگاه معاون اول با هماهنگی کار می‌کنند.

رئیسی گفت: طوری تصمیم نمی‌گیریم که مردم صبح از خواب بیدارشده و تازه خبردار شوند.

ایران امن و قابل پیش بینی مهیا شده است

رئیس‌جمهور گفت: به ایرانیان خارج از کشور می‌گویم ایران امن و قابل پیش بینی مهیا شده و سواحل مکران آمادگی برای سرمایه گذاری دارد. اینجا زمینه برای سرمایه گذاری فراهم است. دستگاه‌های دولتی هم آماده دریافت سرمایه هستند.

حضور آمریکا موجب تضییع حقوق بسیاری از افغانستانی‌ها شده است

وی در مورد موضوع افغانستان بیان داشت: افغانستان با ظلم آمریکایی‌ها جراحت بزرگی برداشته است. امروز مجامع بین المللی اعلام می‌کنند بیش از ۳۰ هزار کودک افغانستانی دچار مجروحیت شده اند. امروز ۳ میلیون افغانستانی در ایران مهمان هستند که دچار آسیب شده‌اند. حضور آمریکایی‌ها موجب تضییع حقوق بسیاری از افغانستانی‌ها شده است.

رئیس‌جمهور گفت: راهکار افغانستان این است که دولتی در افغانستان حاکم شود که با رای و اراده مردم افغانستان باشد ما از دولتی که برخواسته از مردم افغانستان باشد حمایت می‌کنیم. امنیت افغانستان امنیت ماست و اولویت ما ارتباط با همسایگان است.

وی تصریح کرد: با بیش از ۵۰ مسئول کشور‌های مختلف ارتباط و گفتگو داشته ام و این تعامل ادامه خواهد داشت. دولت‌های دیگر اجازه دهند مردم افغانستان برای خودشان تصمیم بگیرند.

**مذاکره، باید نتیجه‌محور باشد، نه «گفتگو برای گفتگو» و نه «مذاکره برای مذاکره» **

رئیسی درباره مذاکرات وین و پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: ما ابایی از مذاکره نداریم، اما گفتگو با فشار چه نوع گفت‌وگویی است؟ من قبلا گفته ام گفتگو و مذاکره در دستور کار دولت است. آنچه ما دنبال آن هستیم رفع تحریم‌هاست و ما از منافع ملت یک قدم عقب‌نشینی نخواهیم کرد. مذاکره، باید نتیجه‌محور باشد، نه «گفتگو برای گفتگو» و نه «مذاکره برای مذاکره».

رئیس‌جمهور در پایان اظهار داشت: آمادگی دارم مردم را در جریان عمل به وعده‌ها قرار دهم و دوست دارم آنان در جریان امور قرار گیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار