کارگردان سینما در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فیلم‌های دفاع مقدس برای خانواده‌های نیروهای مسلح نمایش داده شود

«عرب» با طرح پیشنهاد نمایش فیلم‌های دفاع مقدس برای خانواده‌های نیرو‌های مسلح گفت: نمایش فیلم به‌عنوان یک رویکرد فرهنگی، کمک‌کننده به سطح امنیت کشور است.
کد خبر: ۴۷۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ - 06September 2021

«محمدرضا عرب» نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پخش و نمایش آثار سینمای دفاع مقدس در سطح نیرو‌های مسلح را مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: لازم و ضروری است که در تمام منازل مسکونی مروبط به نیرو‌های مسلح سالن نمایش و پلتفرم‌های فیلم برای تماشای فیلم‌های ایرانی وجود داشته باشد. اگرچنین ظرفیتی را فراهم نکنیم در حق خانواده نیرو‌های مسلح و حافظان امنیت کشور جفا کرده‌ایم.

وی با تاکید براینکه تاکنون استراتژی فرهنگی مشخصی در سطح کشور اجرا نشده است، گفت: استراتژی فرهنگی به حافظان امنیت کشور کمک می‌کند چراکه نمایش فیلم، اجرای تئاتر و برگزاری کنسرت موسیقی به‌عنوان رویداد‌های فرهنگی منجر به امنیت روانی کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لزوم نمایش فیلم «آخرین ملکه زمین» برای مهاجران افغانستانی در ایران

این نویسنده و کارگردان با تاکید براینکه اگر خوراک فرهنگی به خانواده نیرو‌های مسلح نرسانیم در ابعاد امنیتی دچار مشکل خواهیم شد، افزود: من مشتری مجموعه «روز‌های سرد زمستان» با موضوع زندگی شهید حسن باقری هستم؛ چرا نباید چنین سریالی درباره شهید باکری، شهید همت و دیگر شهدا تولید شود.

فیلم‌های دفاع مقدس برای خانواده‌های نیروهای مسلح نمایش داده شود

عرب خاطرنشان کرد: چرا هنوز درباره فتح خرمشهر تنها یک فیلم به نام «پل پیروزی» وجود دارد که سال‌ها پیش آقای مدنی ساخته است و تنها ۲ روز در سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳ اکران شد. این مستند هنوز بهترین فیلم درباره فتح خرمشهر است.

وی با طرح این سوال که چرا درخصوص شهردار سوسنگرد که آخرین کسی است که سوسنگرد را ترک کرده و با اینکه اسم او در کتاب‌های دبستان وجود داشت، اما حدف شد فیلمی نداریم، گفت: ما باید درباره تاریخ کشور تولید آثار هنری و سینمایی داشته باشیم. اینکه مطرح می‌شود بودجه نداریم ادعای درستی نیست چراکه معتقدم بیشتر از پول و بودجه نیازمند مدیریت فرهنگی هستیم.

عرب در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنیم در تمام پادگان‌های نیرو‌های مسلح موضوع نمایش فیلم به عنوان یک رویکرد فرهنگی که کمک کننده به سطح امنیت کشور است جدی گرفته شود. این امکان وجود دارد که تمام آثار سینمایی دفاع مقدس و آثار فرهنگی که به نهاد خانواده کمک می‌کند را در یک پلتفرم گردآوری و در اختیار خانواده‌های نیرو‌های مسلح قرار داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها