سیری بر زندگی شهید «محمدحسین برون‌بری»

«محمد‌حسین برون‌بری» سال 1340 در تبریز دیده به جهان گشود و سرانجام در 9 مهر سال 1361 در عملیات «مسلم بن عقیل» در جبهه‌‌ سومار بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۷۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ - 05September 2021

سیری بر زندگی شهید «محمّدحسین برون‌بری»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، صدام حسین رئیس جمهوری وقت عراق با پشتیبانی آمریکا و کشورمان به ایران اسلامی حمله کرد و در اولین روزهای جنگ تحمیلی، چند شهر استان خوزستان را به تصرف خود در آورد. جوانان غیرتمند ایرانی از هر دیار این مرزوبوم برخواستند و برای دفاع از تمامیّت سرزمین ایران اسلامی به جبهه‌های جنوب شتافند.

«محمد‌حسین برون‌بری» یکی از آن جوانان غیور بود که مقابل تجاوز دشمن، ساکت ننشست و عازم جبهه‌های جنوب شد. بخشی از زندگی این شهید والامقام را مرور می‌کنیم.

زندگینامه شهید «برون بری»

«محمد حسین برون بری» فرزند حیدر سال 1340 در شهر تبریز در یک خانواده‌ مذهبی و شفیته‌ اهل بیت (ع) دیده به جهان گشود. پس از طی دوران کودکی، تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان ادامه داد تا اینکه با اوج گیری انقلاب اسلامی مصادف شد.

محمد به سیل خروشان مردم انقلابی ایران پیوست و با حضور پرشور خود در راهپیمایی‌ها و تظاهرات سال 1357، هرچه در توان داشت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش کرد که سرانجام تلاش و همت تمامی مردم انقلابی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در روز 22 بهمن سال 1357 به بار نشست.

با آغاز جنگ تحمیلی، محمد حسین یکی از آن پاسداران فداکار ایرانی بود که اسلحه بر دوش گرفت و برای دفاع از کشورش به جنگ دشمنان اسلام و ایران رفت. او انسانی پاک و بی‌باک بود در یگان زرهی لشکر همیشه پیروز عاشورا خدمت می‌کرد.

محمدحسین پس از چهار ماه و هفت روز خدمت صادقانه و جوانمردی‌های بسیار، سرانجام در روز نهم مهر سال 1361 در عملیات «مسلم بن عقیل»، در جبهه‌‌های سومار بر اثر اصابت ترکش جان به جان آفرین تسلیم کرد و به مقام عظمای شهادت نائل آمد.

پیکر پاک این شهید والامقام را به شهر تبریز انتقال دادند و پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای وادی رحمت به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار