به گفته یک منبع سوری؛

دیداری میان «فیدان» و «مملوک» برگزار نخواهد شد

یک منبع سوری اخبار مربوط به دیدار میان مقامات ارشد اطلاعاتی و امنیتی ترکیه و سوریه را به طور کامل تکذیب کرد.
کد خبر: ۴۷۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ - 05September 2021

دیداری میان «فیدان» و «مملوک» برگزار نخواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع سوری به المیادین اعلام کرد: ما هر آنچه درباره دیدار احتمالی میان رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه و رئیس دستگاه امنیت ملی سوریه گفته شده است را رد می‌کنیم.

این منبع سوری گفت: ما به طور کامل هر آنچه درباره دیدار قریب‌الوقوع میان هاکان فیدان رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه و علی مملوک رئیس دستگاه امنیت ملی سوریه گفته شده است را تکذیب می‌کنیم.

گفتنی است که ساعاتی قبل، منابع ترکیه‌ای خبر دادند که قرار است «هاکان فیدان» رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه، به زودی در بغداد با «علی مملوک» رئیس دستگاه امنیت ملی سوریه دیدار کند.

اسماعیل حقی بکین رئیس سابق اطلاعات ستاد کل ارتش ترکیه این خبر را که پیش‌تر توسط دستگاه‌های نزدیک به دستگاه اطلاعات عراق منتشر شده بود، تأیید و تأکید کرده بود که این دیدار «آغاز روندی تازه» خواهد بود.

وی گفته بود: اقدامات کشور‌های دیگر مثل روسیه برای نزدیک کردن و وساطت میان ترکیه و سوریه راه به جایی نبرده و اقداماتی که هاکان فیدان در این راستا آغاز کرده «آغاز دوره‌ای تازه» خواهد بود.

اسماعیل حقی بکین محور اصلی مذاکرات سران امنیتی ترکیه و سوریه در بغداد را فعالیت‌های پ. ک. ک و مسئله مهاجران سوری و وضعیت ادلب دانسته و افزوده بود: این دیدار را هم باید در راستای تلاش‌های بغداد برای بهبود روابط کشور‌های منطقه دانست.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار