معاون امور استان‌های رسانه ملی:

«وحدت» مهم‌ترین درس دفاع مقدس برای نسل‌های آینده است/ برنامه‌های رسانه ملی باید پاسخگوی شبهات باشد

دارابی با بیان اینکه برنامه‌های سازمان صداوسیما باید پاسخگوی شبهات جنگ برای نسل جوان باشد، گفت: مخاطبان جوان باید جامعه هدف برنامه‌های صدا و سیما در حوزه دفاع مقدس باشد.
کد خبر: ۴۷۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ - 06September 2021

«وحدت» مهمترین درس دفاع مقدس برای نسل های آینده است/ برنامه های سازمان باید پاسخگوی شبهات جنگ باشدبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، «علی دارابی» معاون امور استان‌های رسانه ملی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست هم‌اندیشی و هماهنگی با رئیس و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در خصوص برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در این چهار دهه گذار از انقلاب اسلامی گفتمان‌های مختلفی مثل گفتمان سازندگی، گفتمان اصلاحات، گفتمان عدالت و ... را تجربه کردیم؛ اما گفتمان مشترک در میان همه این‌ها گفتمان دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: رمز ماندگاری گفتمان دفاع مقدس در این است که این گفتمان متشکل از ترکیب آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی است. گفتمان دفاع مقدس مبتنی بر شهادت‌گرایی، دنیاگریزی، آخرت‌گرایی، تقدم منافع جمعی بر منافع فردی و دشمن‌ستیزی است.

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: گفتمان دفاع مقدس در واقع در راستای ترجمان مرد میدان، مدیریت جهادی و انقلابی، مبارزه برای اعتلای آرمان‌ها و مرز‌های عقیدتی و جغرافیایی شکل گرفته و تبلور یافته است.

دارابی با اشاره به اهداف رسانه ملی برای برنامه سازی در حوزه دفاع مقدس گفت: این مراسماتی که به‌صورت مناسبتی برگزار می‌شود در واقع فرصتی جهت تعظیم شعائر و تبیین مسائل هستند؛ وگرنه ما خود را موظف می‌دانیم که در طول سال به صورت کاملا حرفهای، هنرمندانه و باورپذیر در همه عرصه‌های مرتبط با دفاع مقدس تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: انتظار این است که برنامه‌هایی که ما می‌سازیم براساس شناخت مخاطب و پاسخگویی به نیاز‌ها و شبهات باشد و باید در نظر بگیریم که امروز نسل جوان جامعه هدف ما هستند؛ زیرا ما در برابر نسلی که دفاع مقدس را ندیده‌اند مسئولیت داریم.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به اثربخشی کار فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس گفت: برنامه سازی‌های ما در این حوزه باید با سبک جدید انجام شود و همه عرصه‌ها از جمله، موسیقی، نمایش، مستند، تصویر، صدا و فضای مجازی و ... را در بر گیرد.

وی ادامه داد: در ساخت برنامه باید از کلیشه و برنامه‌های خنثی فاصله گرفت و کار را با جذابیت، هنرمندانه و خلاقانه پیش برد.

دارابی افزود: اگر دنبال وحدت ملی و انسجام و یکپارچگی آحاد جامعه هستیم و ارتقای ضریب امنیتی کشور برایمان اهمیت دارد و اگر می‌خواهیم الگو‌های بی بدیل و واقعی دفاع، مبارزه و جهاد را امروز به جامعه معرفی کنیم باید در سایه توجه به دفاع مقدس این کار را انجام دهیم.

معاون رسانه ملی گفت: اینکه همه اقشار ملت ایران در جنگ تحمیلی حضور موثر داشتند باید به نسل جوان منتقل شود چراکه مهمترین درسی که ما می‌توانیم از دفاع مقدس بگیریم درس پیروزی در سایه وحدت کلمه است که این مهم در دوران دفاع مقدس به خوبی مشاهده شد.

وی با اشاره به کیفیت تولیدات رسانه ملی ادامه داد: در ایام دفاع مقدس نباید به کمی گرایی اکتفا کرد، بلکه باید با رویکرد کیفی جلو برویم و برای پیشبرد سیاست‌ها باید یک کمیته دائمی بین رسانه ملی و بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شود تا کار به نحو مطلوبتری ادامه یابد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در پایان از تلاش‌های سردار کارگر در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار