استاندار فارس:

چهره شهرهای استان فارس در هفته دفاع مقدس باید تغییر کند

«رحیمی» با بیان اینکه در ایام هشت سال جنگ تحمیلی، کشور صحنه وحدت ملی و همگامی و همراهی مردم با نظام و آرمان‌های انقلاب بود این هفته نیز باید هفته وحدت ملی و اتحاد باشد گفت: در هفته بزرگداشت دفاع مقدس باید چهره شهرهای استان فارس باید تغییر کند.
کد خبر: ۴۷۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ - 06September 2021

چهره شهرها استان فارس در هفته دفاع مقدس باید تغییر کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با دستور کار برنامه ریزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان امروز 15 شهریورماه با حضور «عنایت الله رحیمی» استاندار فارس، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری فارس، رییس شورای شهر شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و تعدادی از مدیران کل عضو ستاد و فرماندهان نظامی و انتظامی استان در سالن جلسات استانداری فارس برگزار شد.

‌استاندار فارس و رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به فرا رسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس، اظهار داشت: در ایام هشت سال جنگ تحمیلی، کشور صحنه وحدت ملی و همگامی و همراهی مردم با نظام و آرمان‌های انقلاب بود این هفته نیز باید هفته وحدت ملی و اتحاد باشد.

رحیمی درباره برگزاری مراسم هفته گرامیداشت دفاع مقدس تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در حد مقدورات برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم تلاش و همکاری کنند.

تغییر معنا دار چهره شهرها در هفته دفاع مقدس از تاکیدات استاندار فارس در این جلسه بود. وی با بیان اینکه در هفته گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس فضای شهرها باید در مقایسه با سایر روزها تفاوت آشکاری داشته باشد، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی باید پیشگام ایجاد این تحول در چهره شهرها و مراکز زیستی باشند هرچند برگزاری بزرگداشت دفاع مقدس همواره چهره‌ای مردمی و ملی داشته و گرو‌ه‌ها و اقشار مختلف از جمله اصناف و بازاریان در برگزاری باشکوه این مراسم همکاری می کنند.

وی همچنین از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس خواست گزارش عملکرد چند سال گذشته به صورت مقایسه با سال‌های پیش را ارائه دهند تا مشخص شود که چه تلاش هایی در این زمینه انجام گرفته است.

به اعتقاد استاندار فارس توجه به تکمیل پروژه های یادمان شهدا از اهمیت ویژه ای برخوردار است رحیمی درباره این موضوع گفت:این فضاهای کالبدی، آثاری ماندگار هستند که محتوای معنوی دارند و می توانند یک مکان گردهمایی و دیدار افراد باشند که زمینه انتقال مباحث فرهنگی در جامعه را مهیا می‌کنند.

وی نشان کرد: پروژه های یادمان شهدا با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد باید با اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و سایر منابع تا پایان سال به نتیجه برسد و در سایر پروژه های در دست اجرا نیز  موانع موجود برای تکمیل آنها شناسایی و راهکارهای رفع آنها بررسی شود.

رحیمی همچنین بر لزوم استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مجموعه‌های فرهنگی که درخواست میزبانی از شهدای گمنام را دارند تاکید کرد و موضوع را پتانسیلی مناسب برای ایجاد یادمان شهدا دانست.

استاندار فارس خاطرنشان کرد هماهنگی های لازم با فرمانداران شهرستان ها صورت گرفته تا برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس مستقیماً از سوی آنها هدایت شود.

برگزاری منطقه ای مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دیگر پیشنهاداتی بود که استاندار فارس با توجه به شرایط و محدودیت های شیوع بیماری کرونا به آن اشاره کرد.

وی از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خواست در هفته پیش رو تجلیل از چهره‌های ملی ماندگار دفاع مقدس را در دستور کار قرار دهند.

به گفته رحیمی شهرداری با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود جزء دستگاه هایی است که می تواند بیشترین کمک را به برگزاری هرچه بهتر مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس داشته باشد.

وی همچنین خواهان حضور مسئولان کشوری از جمله رییس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در استان شد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس و دبیر ستاد شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با ارایه گزارشی از برنانه های پیش بینی شده و برنامه های کلان هفته دفاع مقدس، خواستار همکاری و همراهی تمامی سازمان های اجرایی استان جهت برگزاری هرچه باشکوهتر بزرگداشت ایام هفته دفاع مقدس با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی با وجود ویروس کرونا شد.

وی تصریح کرد: با همکاری استانداری، شهرداری شیراز، شورای شهر شیراز و سازمان برنامه و بودجه استان قفل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس فارس شکسته شد و تا پایان سال قسمتی از موزه دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس از 140 هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور تجلیل خواهد شد افزود: در هفته دفاع مقدس سازه زره پوش ساختمان مرکزی موزه دفاع مقدس، رونمایی از 60 عنوان کتاب دفاع مقدس، افتتاح نمایشگاه تجهیزات دفاعی، افتتاح بنیاد شهید شهید سرلشکر حاج رسول استوار محمودآبادی از جمله برنامه های این اداره کل می باشد.

کوشکی همچنین گزارشی از بودجه های تخصیص یافته و در دست اقدام جهت تکمیل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و تملک اراضی مجاور مرکز فرهنگی را ارایه دادند و خواستار همکاری مسئولین ارشد استان در این خصوص شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها