مسئول عقیدتی سیاسی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر داد؛

بانک جامع اطلاعاتی روحانیون استان همدان تشکیل می شود

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در فضای مجازی با شبهات بسیاری در رابطه با روحانیت مواجه هستیم و لذا وجود یک دانشنامه جامع از فرماندهان و بزرگان قشر روحانیت که شاید کمتر از آنها نام برده شده است، می‌تواند برای پاسخ به این شبهات بسیار کابردی باشد.
کد خبر: ۴۷۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ - 06September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «سیدتقی حسینی»، مسئول عقیدتی سیاسی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی روحانیت دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار برگ سند در مرکز اسناد در رابطه با نقش روحانیت همدان در دوران انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد، اظهار داشت: استخراج و انتشار این مطالب نیازمند کار پژوهشی دقیق و کارشناسی شده است که این مهم در دستور کار این شورا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث انتشار خاطرات و زندگی نامه شهدا، یادآور شد: بخشی از کتب موجود به صورت گویا و صوتی منتشر و باقی آنها در حال تولید است که بحمدالله تا به حال مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه با تشکیل بانک اطلاعاتی از نویسندگان، به شناسایی طلاب فعال در این عرصه پرداخته‌ایم، گفت: از دیگر اقدامات انجام شده، تدوین کتاب شهدای مدافع حرم سراسر کشور توسط مرکز همدان و به همت حوزه علمیه خواهران همدان است.

وی با تاکید بر اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، اظهار کرد: یکی از اهداف این مجموعه تشکیل بانک جامع اطلاعاتی از روحانیون استان همدان است که در این راه نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها هستیم.

مسئول عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان تصریح کرد: متاسفانه در فضای مجازی با شبهات بسیاری در رابطه با روحانیت مواجه هستیم و لذا وجود یک دانشنامه جامع از فرماندهان و بزرگان قشر روحانیت که شاید کمتر از آنها نام برده شده است، می‌تواند برای پاسخ به این شبهات بسیار کابردی باشد.

شورای روحانیت باید برای چگونگی هدایت جامعه سندی را طراحی کند

در ادامه جلسه، سردار مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان نیز با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی بوده است، اظهار داشت: با تشکیل جمهوری اسلامی، بنای حکومت اسلامی در کشور گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه اندیشه‌ها باید به سمت اندیشه‌های در طراز انقلاب هدایت شود، گفت: شهید سلیمانی را می‌توان نمونه فردی خواند که اندیشه‌اش در طراز انقلاب بود، اندیشه‌ای که هیچگاه به حداقل‌ها راضی نمی‌شد.

ظفری با تاکید بر اینکه نبض طالبان در دستان حاج قاسم بود، مطرح کرد: طالبان با وجود آنکه برای سر شهید سلیمانی جایزه گذاشته بود، اما ایشان بیش از ۷۲ کیلومتر از جاده‌های سخت با موتور عبور می کرد و خود را به طالبان می‌رساند که این شجاعت ناشی از همان قانع نشدن به حداقل‌ها است و لذا مشاهده کردیم که پس از شهادت این فرمانده، طالبان در کمتر از یک هفته کل افغانستان را تصرف کرد.

وی با اشاره به اینکه رسالت ما بالاتر از وظیفه سازمانی است،عنوان کرد: این نظام متعلق به همه ماست و باید برای آینده آن به فکر باشیم و به یاد داشته باشیم که اگر می‌خواهیم انقلاب پیش برود، راهی جز اینکه هر فرد یک شهید زنده باشد، نداریم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان با بیان اینکه شورای روحانیت باید سندی را برای چگونه هدایت کردن جامعه طراحی کند، یادآور شد: تحول در جامعه به دست فرد فرد ما صورت می‌گیرد و نباید منتظر باشیم تا دولت‌ها تغییر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها