نماینده مردم در مجلس:

دولت در دستورالعمل‌های کرونایی نظام آموزش و پرورش تجدیدنظر کنند

راستینه گفت: نیازمند دستورالعمل‌هایی هستیم که منجر به روان کردن حضور دانش آموزان در مدارس مبتنی بر تقسیم‌بندی زمان مدارس باشد و شرایطی برای حضور سطح بندی شده و حداقلی دانش‌آموزان در فواصل زمانی مختلف در مدارس باید فراهم شود.
کد خبر: ۴۷۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ - 07September 2021

دولت در دستورالعمل‌های کرونایی نظام آموزش‌ و پرورش تجدیدنظر کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «احمد راستینه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‍وگویی با اشاره به لزوم واکسیناسیون پیش از بازگشایی مدارس کشور، اظهار داشت: آنچه مهم و بسیار حائز اهمیت است، این است که در وهله اول سلامت دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبیعتا آموزش و پرورش مهم‌ترین مولفه برای رشد و تعالی فرزندان آینده سرزمین ماست و ایجاد خلل در آموزش و پرورش باعث آسیب‌های جبران ناپذیری برای آینده کشورمان می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  توصیه اول ما به صورت ویژه این است که در اسرع وقت نسبت به انجام واکسیناسیون عمومی مخصوصاً برای مجموعه فرهنگیان، دانشجویان و خانواده‌های دانش آموزان اقدام عاجل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در مرحله بعدی انتظار داریم که آموزش و پرورش و دولت در دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های نظام مبارزه با کرونا در نظام آموزش و پرورش تجدید نظر کنند.

وی افزود: ما نیازمند دستورالعمل‌هایی هستیم که منجر به روان کردن حضور دانش آموزان در مدارس مبتنی بر تقسیم‌بندی زمان مدارس باشد و شرایطی برای حضور سطح بندی شده و حداقلی دانش‌آموزان در فواصل زمانی مختلف در مدارس باید فراهم شود.

راستینه تاکید کرد: در شرایط کرونا ما نیازمند ارتقای سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و دانش‌آموزان هستیم و آموزش و پرورش در سال‌های گذشته با راه اندازی سامانه شاد تلاش کرد که این کار را انجام دهد، اما پیوست‌های فرهنگی و ارتقای سواد رسانه‌ای خانواده‌ها متاسفانه تهیه نشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از دولت این است که به سرعت پیوست‌های رسانه‌ای استفاده از فضای مجازی و سامانه‌های پیام رسان را در قالب سالم‌سازی محیط و فراهم کردن بستر امن و ارزان برای استفاده دانش آموزان و خانواده‌های آنان فراهم کند.

وی متذکر شد: بسیاری از دانش‌آموزان ما از امکانات لازم برای بهره‌مندی از فضای مجازی برخوردار نیستند و در سال گذشته به صورت مرتب این مسئله را تذکر دادیم. الان هم به رئیس جمهور و دستگاه‌های ذیربط می‌گوییم که مناطق محروم و کمتر برخوردار شرایط سختی را دارند و بسیاری از این مناطق دسترسی به آنتن همراه ندارند.

راستینه ادامه داد: علاوه بر این، تبلت‌های لازم در اختیار آنان قرار داده نشده است و طبیعتاً به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی سواد رسانه‌ای لازم را برای بهره مندی از محیط فضای مجازی ندارند. دولت باید یک برنامه جامع، اما متناسب با موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و قومیتی و مبتنی بر اقلیم سرزمینی تهیه کند تا بتواند این پوشش کامل آموزشی را انجام دهد و این مسئله مورد انتظار ماست.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها