اذعان رژیم صهیونیستی به بی نتیجه بودن جستجوی ۶ اسیر فلسطینی

پلیس رژیم صهیونیستی اذعان کرد که علی‌رغم گذشت بیش از یک روز از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در شمال فلسطین اشغالی، اما هیچ اثری از آن‌ها پیدا نکرده است.
کد خبر: ۴۷۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰ - 07September 2021

اذعان رژیم صهیونیستی به بی نتیجه بودن جستجوی ۶ اسیر فلسطینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که با گذشت بیش از ۲۴ ساعت از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع این رژیم، اما عملیات تعقیب و جستجوی آن‌ها کماکان بی نتیجه بوده و هیچ پیشرفتی نداشته است.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی به نقل از «شمعون نحمانی» رئیس بخش عملیات پلیس رژیم اعلام کرد: پیدا کردن زندانیان فراری و رد یابی آن‌ها مثل شکار ناشناخته‌هاست. ما محور‌هایی را که می‌تواند محور فرار آن‌ها باشد و همچنین مرز‌ها و گذرگاه‌ها را بسته‌ایم.

به گزارش العهد، نحمانی می‌گوید: ما ده‌ها اطلاعات را بررسی کردیم، ده‌ها مأموریت عملیاتی انجام دادیم. هیچ پیشرفتی در پیگرد آن‌ها حاصل نشده است.

مقام نظامی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه مساله مذکور به صبر بیش‌تری نیاز دارد تا تصویر روشنی ایجاد شود گفت: فرضیه عبور این زندانیان از مرز‌ها فقط شامل اردن نمیشود بلکه آن‌ها می‌توانند به سمت غزه رفته باشند.

وی با اشاره به آمادگی نیرو‌های ویژه برای انجام عملیات کماندویی فوری با استفاده از بالگرد‌ها در هر نقطه از خاک سرزمین‌های اشغالی گفت: در صورت وقوع درگیری با زندانیان در حین دستگیری آن‌ها کار دشوار خواهد شد.

رئیس سابق زندان جلبوع هم در خصوص اتفاق فرار شش اسیر فلسطینی از این زندان گفت: این اتفاق مبارزه مغز‌ها بوده است و این بار عقل اسرا، خیلی بیش‌تر از ماموران زندان مبتکر بوده است.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز امروز سه شنبه اعلام کرد که پلیس اسرائیل در چارچوب عملیات جستجوی شش اسیر فراری فلسطینی، بیش از ۲۶۰ پست ایست و بازرسی را در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده است.

در همین حال جنبش جهاد اسلامی امروز سه شنبه نیز به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه حمله به اسرا در داخل زندان‌ها هشدار داد.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی شروع به حملات گسترده علیه اسرا و به خصوص اسرای جهاد اسلامی کرده است.

جهاد اسلامی گفت: آنچه بر سر اسرا می‌آید، حملات انتقام جویانه خطرناک و نقض آشکار قوانین و منشور‌های بین المللی است.

براساس این بیانیه، رژیم اشغالگر به دنبال تلافی کردن شکست امنیتی آن در برابر موفقیت رزمندگان فلسطینی در به چنگ آوردن آزادی خویش است.

جهاد اسلامی تاکید کرد: در برابر هر گونه آسیبی به اسرا سکوت نخواهیم کرد و اسرایمان را تنها نخواهیم گذاشت. ما آماده‌ایم هر کاری برای حفاظت از اسرا و کمک به آن‌ها در مقابله با تروریسمی که با آن مواجهند انجام دهیم.

این جنبش گفت: آسیب زدن به اسرا خط قرمز است و رژیم اشغالگر باید به خوبی معنای حرف ما را بفهمد.

«قدوره فارس» رئیس نادی الاسیر الفلسطینی هم تاکید کرد، فشار بیشتر اسرائیل بر اسرای فلسطینی در زندان‌ها می‌تواند به انفجار اوضاع در داخل و خارج زندان‌ها منجر شود.

بر اساس گزارش‌ها، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اعمال مجازات‌های جمعی علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های مختلف این رژیم را به تقلای عملیات جلبوع آغاز کرده است.

این مجازات‌ها شامل انتقال اسرای حاضر در بند دو زندان جلبوع به زندان‌های دیگر است و در همین ارتباط ۱۶ اسیر از مجموع ۹۰ اسیری که در این بند زندانی بودند به زندان النقب منتقل شدند.

اداره زندان‌های جلبوع همچنین پخش برنامه‌های تلویزیونی در تمامی بند‌های زندان را قطع کرده و پنج نفر از رهبران اسیر جنبش جهاد اسلامی را به مرکز بازجویی انتقال داده و علاوه بر آن بازرسی گسترده سلول‌های زندان را آغاز کرده است.

نادی الاسیر الفلسطینی همچنین گزارش کرد که تنش در تمامی سلول‌های زندان به وجود آمده و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که اداره زندان‌های رژیم اشغالگر در صدد اعمال بیشتر مجازات‌های جمعی علیه اسراست.

فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی، لرزه‌ای در میان محافل امنیتی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده که با گذشت بیش از ۲۴ ساعت از این اقدام عجیب، صهیونیست‌ها هنوز در شوک هستند.

موضوع کانونی در این میان، جدای از آزادی شش اسیر سرافراز مقاومت فلسطین، ضربه امنیتی بزرگی است که به رژیم اسرائیل وارد آمده است. آن هم نه در زندان عادی، بلکه به اذعان صهیونیست‌ها، جلبوع از امکانات و استحکامات امنیتی کم نظیری برخوردار است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در بیان جزئیات این فرار نوشت که زندانیان از بخش دوم زندان که نزدیک دیوار‌های خروجی بود اقدام به حفر تونل از داخل توالت کرده و در بیرون زندان خارج شده‌اند و به نظر می‌رسد که روند حفر این تونل سال‌ها طول کشیده باشد. بیرون زندان هم شش خودرو منتظر فرار آن‌ها بود تا به خارج از کرانه باختری منتقلشان کنند.

تونل از زیر روشویی توالت کنده شده و چند متر بیرونِ دیوار خروجی زندان به پایان رسیده است و بر اساس تحقیقات اولیه اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی، عملیات فرار ما بین ساعت ۳:۳۰ تا ۴ بامداد دیروز (دوشنبه/۱۵ شهریور) انجام شده است.

پس از فرار، کشاورزان منطقه در نیمه شب آن شش نفر را دیده و گمان می‌کنند که دزد هستند، سپس با پلیس رژیم صهیونیستی تماس می‌گیرند.

مقامات امنیتی صهیونیستی می‌گویند که اسرای فراری طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که شب فرار با برگزاری جشن سال یهودی همزمان باشد و سربازان مشغول جشن باشند. از سوی دیگر زندانیان نیز دعوای ساختگی ترتیب می‌دهند تا آن شش زندانی فراری بتوانند خود را به توالت رسانده و داخل تونل شوند.

یک منبع امنیتی صهیونیستی به شبکه ۱۲ این رژیم گفت که این حادثه یک سرافکندگی برای اداره زندان‌ها است و اسرای فراری برای انجام نقشه خود سال‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کرده‌اند بدون اینکه نهاد‌های اطلاعاتی پی ببرند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار