فراخوان گسترده حمایت از انتفاضه اسرای فلسطینی در برابر حملات رژیم صهیونیستی

گروه‌ها و شخصیت‌های فلسطینی در واکنش به حملات نظامیان صهیونیست به اسرای فلسطینی در زندان‌های النقب و رامون برای برپایی تجمع‌های اعتراضی به اشغالگران در سراسر فلسطین فراخوان دادند.
کد خبر: ۴۷۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ - 08September 2021

فراخوان گسترده حمایت از انتفاضه اسرای فلسطینی در برابر حملات رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شخصیت‌ها و گروه‌های فلسطینی به دنبال حملات نظامیان صهیونیست به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و بالا گرفتن تنش در این زندان‌ها تاکید کردند که ملت فلسطین در دفاع از فرزندان خود امشب در سراسر فلسطین تجمع‌های اعتراضی برگزار کرده و آتش درگیری با اشغالگران را شعله ور می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری المیادین، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: آنچه در زندان‌ها جریان دارد، جرم نابخشودنی است و دشمن مسئولیت پیامد‌های این جرم خود را متحمل خواهد شد.

این جنبش تاکید کرد: ما از آحاد ملت فلسطین می‌خواهیم با ریختن به خیابان‌ها و نقاط تماس با رژیم صهیونیستی آتش درگیری با اشغالگران را شعله ور کنند.

جهاد اسلامی گفت: دشمن خواهد فهمید که ملت فلسطین اسرا را رها نخواهد کرد.

«مصطفی البرغوثی» از رهبران برجسته جنبش فتح و دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در گفتگو با المیادین گفت: رژیم اشغالگر به دلیل شکست و ناکامی که از عملیات شش اسیر فلسطینی در زندان جلبوع متحمل شده است با حملات علیه اسرا عقده‌گشایی می‌کند.

وی افزود: ما می‌خواهیم بیش‌ترین همبستگی ملی و بین المللی با اسرای زن و مرد فلسطینی به عمل آید و از آن در برابر حملات رژیم اشغالگر حمایت شود.

جنبش الاسیر هم از فلسطینی‌ها خواست نقاط تماس با رژیم اشغالگر را ملتهب کرده و حواس نظامیان صهیونیست مستقر در برابر زندان‌ها را به هم بزنند.

«خضر عدنان» آزاده فلسطینی نیز گفت: همه فلسطین برای دفاع از برادران اسیر فلسطینی آماده باشند، ساعت انتفاضه آن‌ها فرارسیده است.

گروه کتائب المقاومه الوطنیه فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به دشمن که گمان می‌کند، می‌تواند هر بلایی بر سر اسرای قهرمان ما بیاورد می‌گوییم که صبر ما را آزمایش نکند، زیرا ما دست بسته نخواهیم نشست و همه گزینه‌ها روی میز است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که اوضاع در زندان‌های این رژیم نشان می‌دهد که درگیری‌ها در آنجا ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر گروه‌ها و نهاد‌های مختلف فلسطینی برای برپایی تجمع‌های اعتراضی در حمایت از اسرا در بعد از نماز مغرب و عشاء در مناطق مختلف سرزمین‌های فلسطینی فراخوان داده‌اند.

قرار است پس از نماز عشاء در مسجد الاقصی نیز از درب مسجد تا محله باب العامود قدس در حمایت از اسرای فلسطینی در برابر سرکوبگری‌های رژیم صهیونیستی راهپیمایی برگزار شود.

منابع فلسطینی، عصر امروز چهارشنبه گزارش دادند که اسرای فلسطینی بند چهار و پنجم زندان «رامون» را به آتش کشیده‌اند.

این اقدام اسرای فلسطینی درست پس از آتش‌سوزی در بند ششم زندان نقب صورت می‌گیرد.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در بیانیه‌ای اعلام کرد که خود را برای ناآرامی در دیگر زندان‌ها آماده می‌کند و امکان بالایی وجود دارد که تحرکاتی مشابه در دیگر زندان‌های فلسطین اشغالی رخ دهد.

انجمن اسرای «واعد» در این خصوص خبر داده است که اسرای تمام زندان‌های فلسطین اشغالی تصمیم گرفته‌اند به هیچ دستورالعملی در خصوص انتقال و متفرق کردنشان عمل نکنند و به هر قیمتی که شده، در برابر اقدامات نیرو‌های امنیتی بایستند.

پیش از این، اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین هشدار داده بودند که چنانچه مقامات زندان‌ها، آن‌ها را به مکان دیگری منتقل کنند، سلول‌ها را به آتش خواهند کشید.

اقدامات نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی پس از آن علیه اسرای فلسطینی صورت می‌گیرد که بامداد روز دوشنبه هفته جاری (۱۵ شهریور)، شش اسیر فلسطینی موفق شدند از زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند.

بر اساس گزارش صهیونیست‌ها، این شش نفر «زکریا الزبیدی»، «مناضل نفیعات»، «محمود عارضه»، «یعقوب قدری»، «ایهم کمامجی» و «محمد عارضه» هستند.

زکریا زبیدی وابسته به جنبش فتح و مابقی اسرا وابسته به جنبش جهاداسلامی فلسطین هستند. همه از اهالی کرانه باختری و محکوم به حبس ابد هستند.

پس از بی نتیجه ماندن تلاش دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برای یافتن اسرای فراری از زندان جلبوع، رسانه‌های فلسطینی، امروز، خبر دادند نیرو‌های امنیتی این رژیم، شماری از اعضای خانواده این اسرا را بازداشت کرده‌اند.

عرب۴۸ به نقل از نادی الاسیر در این خصوص خبر داد که «یعقوب نفیعات» پدر اسیر مناضل نفیعات از اهالی منطقه یعبد، «رداد عارضه» برادر اسیر محمود عارضه از اهالی منطقه عرابه، «باسم قاسم عارضه» برادر اسیر قاسم عارضه و دکتر «نضال عارضه»، سحرگاه، امروز بازداشت شده‌اند و حافظه دوربین‌های خانه آن‌ها مصادره شده است.

نادی الاسیر همچنین گزارش داد که «شداد» برادر اسیر محمود العارضه در محل کارش در منطقه برطعه بازداشت شده است.

شاهدان عینی در این خصوص گفتند که نیرو‌های رژیم صهیونیستی، سحرگاه امروز، سرزده وارد منطقه یعبد شدند و پس از محاصره خانه یعقوب نفعیات پدر مناضل نفعیات و بازرسی منزل او، پدر این زندانی فراری را بازداشت کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار