فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امنیت کامل خطوط مواصلاتی ایران در عرصه دریا/ نداجا توانمندی حضور در هر مسیری را دارد

دریادار ایرانی با بیان اینکه توانستیم خطوط مواصلاتی خودمان را در امنیت کامل باز نگهداریم، گفت: امروز دیگر اقیانوس هند برای ما، مأموریت عادی و روزانه محسوب می‌شود و ما حتماً در هر مسیری که لازم باشد، حضور پیدا می‌کنیم.
کد خبر: ۴۷۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ - 08September 2021

عبور از سه اقیانوس با ناوشکن تمام ایرانی سهند/ امروز در هر مسیری که لازم باشد حضور می‌یابیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره اهمیت سفر بزرگ دریایی و اقیانوسی اظهار داشت: ناوگروه ۷۵ نداجا سه اقیانوس را پشت سرگذاشته است و ما توانستیم با یک محصول تمام ایرانی به نام ناوشکن سهند از سه مسیر دریایی بسیار خروشان عبور کنیم؛ یعنی اقیانوس اطلس که جزو اقیانوس‌های وحشی دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این دستاورد را هیچ کسی باور نداشت و دشمنان ما در مسیر به دنبال این بودند که آیا این سفر به آخر خواهد رسید یا نه؟

فرمانده نداجا گفت: مهمترین دستاورد این سفر خودباوری بود که امروز به آن رسیدیم و جوانان ما حاصل تلاش خودشان را می‌بینند که با اقتدار و افتخار یک مسیر طولانی ۴۵ هزار کیلومتری را با صلابت طی کردند و به سلامت به آب‌های سرزمین بازگشتند.

دریادار ایرانی درباره لزوم انجام این ماموریت هم عنوان کرد: حدود ۹۰ درصد تجارت ما از طریق دریا انجام می‌شود و دریا امروز هم توسط بازیگران فرامنطقه‌ای و بعضاً توسط تروریسم دریایی تهدید می‌شود و این محور که محور اقتصادی ما است، مورد تهدید بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به تمام دریانوردان خودمان این ایمنی و امنیت را تقدیم می‌کنیم و حضور دائمی ما موجب شده دشمنان نتوانند کوچک‌ترین خللی در مسیر اقتصادی ما ایجاد کنند؛ حتی تروریسم دریایی به عقب رانده شده است و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که به‌عنوان یک کشور مستقل توانستیم خطوط مواصلاتی خودمان را در امنیت کامل باز نگهداریم و تردد شناور‌ها و تجارت ما در حوزه دریا با موفقیت درحال انجام است.

امیر ایرانی همچنین درباره اهمیت این سفر از نظر فنی، گفت: دشمنان هنوز ایرانی‌ها را نشناخته‌اند و یک ایرانی همیشه در یک شرایط سخت توانمندی خود را نشان می‌دهد؛ ما کل این مسیر را که طی کردیم از کنار ۵۵ کشور عبور کردیم و هیچگاه نیازمندی این را نداشتیم که به بندری مراجعه کنیم و خواسته‌ای داشته باشیم؛ کما اینکه تمام شناور‌های بیگانه که در منطقه فعالیت می‌کنند از بنادر کشور‌ها برای تأمین نیازمندی‌هایشان استفاده می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در تجهیزات فنی اشکال پیش می‌آید، اما برطرف کردن آن مهم است که حاصل آموزش، توانمندی و مهارت کارکنان بوده است.

وی گفت: در کل این مدت، پدیده شوم کرونا وجود داشت. ناوگان‌هایی که خیلی ادعای توانمندی داشتند، شناورهایشان از حرکت ایستادند و به بنادر پناه بردند که مشکل بهداشتی خودشان راحل کنند، اما ما هیچ مشکلی نداشتیم و همه همرزمان ما به سلامت بازگشتند.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز دیگر اقیانوس هند برای ما، مأموریت عادی و روزانه محسوب می‌شود و ما حتماً در هر مسیری که لازم باشد، حضور پیدا می‌کنیم؛ چون توانمندی آن را داریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار