نماینده مردم در مجلس:

مسائل منطقه باید به دست خود ملت‌ها حل شود

جوکار گفت: مشکلات و مسائل منطقه باید در خود منطقه و توسط مردم حل شود و نقش آفرینی نیرو‌های خارجی کمکی به حل بحران نمی‌کند.
کد خبر: ۴۷۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ - 08September 2021

مسائل منطقه باید به دست خود ملت‌ها حل شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد صالح جوکار» رئیس کمیسیون شورا‌ها مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: مراودات تاریخی ایران و افغانستان از دیرباز نشان دهنده عمق رابطه دو کشور بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت افغانستان قرار داشته است.

وی افزود: در همه بحران‌ها و اتفاقات ما میزبان مردم و مهاجران افغانستانی بودیم و امروز نیز به دلیل تأثیرپذیری ما از مرز و البته از امنیت این کشور شرایط افغانستان برای ما مهم است.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک با تأکید کرد: تأکید ما تشکیل دولتی متشکل از همه جریانات، گروه‌ها و تشکل‌های افغان و با نقش آفرینی نخبگان این کشور است و نقش آفرینی مردم در قدرت برای ما مهم است و در این راستا هر کمکی لازم باشد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: شکست دولت سازی آمریکا نشان داد مشکلات و مسائل منطقه باید در خود منطقه و توسط مردم حل شود و نقش آفرینی نیرو‌های خارجی کمکی به حل بحران نمی‌کند و امروز نیز ما از یک همسایه با ثبات و امن استقبال می‌کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار