مدیر پژوهش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد؛

ضرورت پژوهش‌های علمی طلاب در حوزه دفاع مقدس

«ذوقی» گفت: اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه باید تحقیقات و پژوهش‌هایی را در زمینه دفاع مقدس داشته باشند که این جهاد علمی باعث تولید مقالات، رساله‌ها و کتاب و همچنین ارائه مستندات معتبری از حضور روحانیون خراسانی در دفاع مقدس خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ - 08September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به‌منظور ارتقای سطح آموزش و تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس و همچنین تولید رساله، مقاله، کتاب و تحقیق و پژوهش در حوزه دفاع مقدس در سطح‌ حوزه‌های علمیه خراسان، نشست مشترک «احمد ذوقی» مدیر تحقیق و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «محمود اسکندری» مدیر آموزش این اداره‌کل و حجت‌الاسلام «سیدحمید علوی» مدیر آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان امروز برگزار شد.

احمد ذوقی در این نشست اظهار داشت: با توجه به فرهنگ غنی دفاع مقدس انتظار می‌رود تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در سطح حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی توسط اساتید مجرب و مورد تائید بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بر اساس منابع درسی که این بنیاد در اختیار اساتید قرار می‌دهد به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکيد کرد: علاوه بر تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه باید تحقیقات و پژوهش‌هایی را در زمینه دفاع مقدس داشته باشند. این جهاد علمی علاوه بر اینکه منشاء خیر و برکت شده و برای پژوهشگران باقیات‌الصالحات می‌شود، شاهد تولید مقالات، رساله‌ها و کتب و همچنین ارائه مستندات معتبری از حضور روحانیون خراسانی در دفاع مقدس خواهیم بود که نقش این قشر را در خلق حماسه دفاع مقدس بیش از گذشته پررنگ‌تر خواهد کرد.

ضرورت پژوهش‌های علمی طلاب در حوزه دفاع مقدس

تدریس معارف دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه گامی در جهت تولید علم

محمود اسکندری در ادامه در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای تدریس درس علوم و معارف دفاع مقدس در سطح حوزه‌های علمیه خراسان، بیان داشت: هدف از تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در بین روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه به‌عنوان پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین قشر جامعه، نظریه‌پردازی علمی و تولید علم در حوزه معارف دفاع مقدس است.

مدیر آموزش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: با توجه به جایگاه استان خراسان رضوی به‌عنوان پایتخت معنوی ایران و نقش مؤثر روحانیت استان در دفاع مقدس و جهاد مقاومت انتظار می‌رود بیش از گذشته به تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس پرداخته شود.

وی افزود: با استفاده از اساتید مجرب و مورد تأیید بنیاد حفظ آثار که از صلاحیت مکتبی و درک علوم و معارف دفاع مقدس برخوردار هستند انگیزه در دانشجویان و طلاب ایجاد کند تا علاقه بیشتری به فراگیری علوم و معارف دفاع مقدس بپردازند.

حجت‌الاسلام علوی نیز در این نشست گفت: حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی تحت نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان می‌باشند و طلابی که در این حوزه‌ها مشغول به تحصیل هستند بهترین ظرفیت برای فراگیری علوم و معارف دفاع مقدس به‌شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: آموزش هر چه بهتر علوم و معارف دفاع مقدس به طلاب در حوزه‌های علمیه این سه استان، نیازمند انعقاد تفاهم‌نامه و تدابیر لازم است که این امر به دلیل سهیم بودن سایر مدیریت حوزه علمیه از جمله معاونت فرهنگی، ایثارگران و آموزش در این امر باید در جلسه دیگری و با حضور مدیران این سه مجموعه تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار