مدیر آموزش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد:

انتخاب درس آشنایی با دفاع مقدس توسط ۸ هزار دانشجوی خراسانی در سال جاری

«اسکندری» گفت: در سطح دانشگاه‌های استان خراسان رضوی در ترم بهار پنج هزار و ۶۴ دانشجو در قالب ۱۳۸ کلاس و در ترم پاییز سه هزار و ۸۰۰ دانشجو در قالب ۱۳۴ کلاس درس علوم و معارف دفاع مقدس را انتخاب کرده‌اند.
کد خبر: ۴۹۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ - 21December 2021

«محمود اسکندری» مدیر آموزش و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: دفاع مقدس تجلی ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی است؛ بر همین اساس تدریس درس علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها گامی در جهت نشر ارزش‌ها و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

وی افزود: درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس این انگیزه را در دانشجو ایجاد می‌کند تا با تحقیق و پژوهش در خصوص دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا و تأثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی نسبت به تولید پایان‌نامه‌های علمی اقدام کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مأموریت‌های مدیریت آموزش و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ایجاد بستر برای تدریس علوم و معارف دفاع مقدس با بهره‌گیری از اساتید مورد تأیید و همچنین نظارت بر حُسن انجام آن در سطح دانشگاه‌های استان است که بحمدالله با هم‌افزایی و مشارکت مراکز دانشگاهی اقدامات مؤثری در این راستا صورت گرفته و تدریس در برخی دانشگاه‌ها در حال انجام است.

این مسئول گفت: مدیریت آموزش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان توانسته با معرفی اساتید مجربی که از تحصیلات عالی برخوردار هستند به دانشگاه‌های سطح استان، به تدریس این درس رونق ببخشد که تلاش‌های صورت گرفته منجر به آن شده تا در ترم بهار سال جاری پنج هزار و ۶۴ دانشجو در قالب ۱۳۸ کلاس و در ترم پاییز سه هزار و ۸۰۰ دانشجو در قالب ۱۳۴ کلاس درس علوم و معارف دفاع مقدس را انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: روند اجرای تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌های استان قانع کننده نیست و باید همه مراکز آموزش عالی در استان نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند که این امر مستلزم به میدان آمدن، تلاش و پیگیری رؤسای دانشگاه‌ها است.

اسکندری ابراز داشت: دانشگاه‌ها بهترین بستر برای پرورش و آموزش مدیران در تراز انقلاب اسلامی است که تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در جهت آشنایی فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی با این حماسه بی‌بدیل و تداوم حرکت روبه‌پیش انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب با استفاده از تجارب دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

مدیر آموزش و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در تدریس این درس صرفاً تشریح عملیات‌ها، شرایط جغرافیایی مناطق عملیاتی و نقش‌آفرینی یگان‌ها کافی نیست، بلکه معرفی الگوهای انقلابی و اسلامی از متن جامعه همچون شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان که دفاع مقدس را خلق کردند ضروری است.

وی در پایان بیان داشت: باید گفتار، سیره و منش شهدا در بین نسل جوان به‌خصوص قشر دانشجو تبیین شود و با معرفی جامعه ایثارگری به‌عنوان الگوهای عملی که با دست خالی و علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه در برابر دنیای استکبار ایستادند، آینده‌سازان ایران اسلامی را در تداوم راه شهدا که توسعه و آبادانی ایران اسلامی را به‌همراه خواهد داشت یاری می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار