نماینده مردم در مجلس:

آمریکا در مذاکرات مواضع و رویکرد‌های خود را اصلاح کند

عمویی گفت: طرف‌های غربی برجام به‌ویژه آمریکا از فرصت تغییر دموکراتیک دولت در جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و مواضع و رویکرد‌های خود را در مذاکرات اصلاح کنند.
کد خبر: ۴۷۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ - 08September 2021

آمریکا مواضع و رویکرد‌های خود را در مذاکرات اصلاح کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط تغییر دموکراتیک دولت قرار دارد و دولت جدید اعلام کرده که آمادگی انجام مذاکرات را دارد، اما این مذاکرات باید مبتنی بر حفظ منافع ملی و با هدف لغو تحریم‌ها بر اساس قانون مجلس باشد.

وی افزود: ۶ دور مذاکره در وین و پیش آن چند دور مذاکره برای احیای برجام صورت گرفت، اما به دلیل اصرار آمریکا بر حفظ ساختار تحریم‌ها عملاً با نتیجه‌ای همراه نبود و اگر آمریکا بر مواضع قبلی خود باقی بماند مذاکرات آینده نیز به نتیجه نخواهد رسید.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم فرصت تغییر دموکراتیک دولت در ایران فرصت خوبی برای طرف‌های غربی برجام به‌ویژه آمریکا است که در مواضع و سیاست‌های خود باز اندیشی کند و اگر به دنبال تغییر شرایط هستند این سیاست‌ها را به نحوی تغییر دهند که برای لغو تحریم‌ها آماده شوند.

عمویی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود ساختار فعلی تحریم‌ها و عملکرد آمریکا نباید انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات و پذیرش شرایط از سوی ایران داشت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار