رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

«آجا» جزو ماهرترین ارتش‌های دنیاست

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو ماهرترین ارتش‌های دنیاست و کسب مقام نخست نیروی زمینی و دریایی ارتش در مسابقات بین‌المللی نشانگر این واقعیت است.
کد خبر: ۴۷۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ - 08September 2021

«آجا» جزو ماهرترین ارتش‌های دنیاستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین همایش تخصصی مسئولان تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی یگان‌های آجا مستقر در تهران، با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره چهار هزار شهید ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، اظهار داشت: در قانون اساسی چهار مأموریت حفظ نظام، حفظ استقلال کشور، حفظ تمامیت ارضی ایران و کمک‌رسانی به مردم به ارتش واگذار شده است.

وی ادامه داد: در بحث حفظ استقلال، اگر استقلال در کشور حکم‌فرما نبود، ایران هم مانند عراق، سوریه و افغانستان به محل ورود و خروج بدون اجازه مقامات کشور‌های دیگر تبدیل می‌شد و یا مانند عراق و سوریه نفت و معادن زیرزمینی کشورمان غارت می‌شد و هر کس هرکاری دلش می‌خواست، انجام می‌داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در کمک‌رسانی به مردم در بحران هم مانند سیل، زلزله و کرونا ملاحظه می‌کنید که ارتش از بدو شیوع کرونا، این مأموریت را هم به نحو احسن انجام داده است و مردم می‌دانند و می‌بینند ارتش با تمام وجود در میدان است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به قهرمانی ارتش در مسابقات نظامی «جام دریا»، «غواصی عمق» و «اربابان سلاح» اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو ماهرترین ارتش‌های دنیاست و کسب مقام نخست نیروی زمینی و دریایی ارتش در مسابقات بین‌المللی نشانگر این واقعیت است.

وی با بیان اینکه آموزش به معنای فراگیر آن نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقاء مهارت‌های ارتش ایفا می‌کند، گفت: کارنامه عقیدتی سیاسی نشان‌دهنده موفقیت‌های این نهاد در مأموریت‌های آموزش مربوط به موضوعات عقیدتی و سیاسی است. با وجود این موفقیت‌ها، اما کاستی‌هایی هم وجود دارد که یکی از آن‌ها عدم نظارت مستمر بر سیاست‌های ابلاغی است؛ وقتی سیاستی اعمال می‌شود، باید تا زمانی که تغییر پیدا نکرده، پیگیری شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه مربیان باید التزام عملی به اخلاقیات داشته و به چیزی که آموزش می‌دهند، آراسته باشند، عنوان کرد: مربی آموزشی علاوه بر داشتن انگیزه الهی باید از اطلاعات علمی بالایی برخوردار باشد تا بتواند بر آموزش‌گیرندگان تأثیر داشته بگذارد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار