معاون سوادآموزی آموزش و پرورش بوشهر:

مرکز یادگیری محلی در استان بوشهر راه‌اندازی شد

«هاشمی‌نژاد» از اجرای طرح پیوند سواد با زندگی و راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی در استان خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های سوادآموزی در خانه، حلقه‌های کتابخوانی، آموزش با خانواده، توانمندسازی سوادآموزان، توسعه سواد زنان و دختران عشایر و آموزش عملی نماز از برنامه‌های امسال است.
کد خبر: ۴۷۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ - 08September 2021

راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی در استان بوشهربه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «سید مجتبی هاشمی‌نژاد» معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش پنج درصدی سوادآموزی در استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 1395 میزان افراد با سواد استان بوشهر از 92 درصد در سال قبل به 97 درصد افزایش یافته است.

وی استان بوشهر را در شتاب بخشی سوادآموزی در کشور دارای رتبه نخست دانست و گفت: اکنون میزان افراد باسواد بین 10 تا 49 سال در استان بوشهر 97 درصد است و جمعیت شهری 97.12 درصد و روستایی 95.24 درصد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر درصد مردان باسواد را 96.75 درصد و زنان را 96.14 درصد اعلام و بیان کرد: سال گذشته یک‌ هزار و 640 نفر در کلاس‌های سوادآموزی استان بوشهر شرکت کرده‌اند که نتایج قبولی آنان نیمه دوم امسال اعلام می‌شود و این درحالی است که امسال بیش از دو هزار و 200 نفر در کلاس‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای طرح پیوند سواد با زندگی و راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی در استان خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح‌های سوادآموزی در خانه، حلقه‌های کتابخوانی، آموزش با خانواده، توانمندسازی سوادآموزان، توسعه سواد زنان و دختران عشایر و آموزش عملی نماز از برنامه‌های امسال است.

هاشمی‌نژاد، آموزش اتباع خارجه از جمله افغانستانی‌ها را از برنامه‌های سوادآموزی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال 410 نفر از اتباع خارجی که بیشتر افغانستانی هستند از خدمات سوادآموزی بهره‌مند می‌شوند و این درحالی است که سال گذشته 486 نفر از اتباع خارجی در استان بوشهر جذب دوره‌های سوادآموزی شده اند.

وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی سوادآموزی «بهبود شرایط با محوریت انسان، کاهش فاصله دیجیتال» است، گفت: اکنون عسلویه، دیر و دشتی دارای بیشترین آمار بی‌سوادی و شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم از آمار باسواد بیشتری برخوردار هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه هم‌اکنون در برخی مناطق بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال به صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: این امر یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که با تحقق این برنامه فعالیت و دستورالعمل نهضت سوادآموزی نیز تغییر می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار