مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای اشاعه مجاهدت‌های ايثارگران است

«سلامی» گفت: آشنايی با درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای اشاعه مجاهدت‌های ايثارگران دوران دفاع مقدس بين نسل جوان و دانشجویان است.
کد خبر: ۴۷۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ - 09September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نشست علمی، تخصصی و تجلیل از استادان درس دفاع مقدس استان که در سالن جلسات مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس دوران با عظمتی در تاریخ این کشور بود که همه مجاهدت‌های انجام شده برای انقلاب در آن دوران تعریف شده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس قله پیروزی‌ها و دست آورد‌های عظیم برای انقلاب بود، افزود: ارزش‌های دفاع مقدس اخلاق، معنویت، بصیرت، خودباوری، استقامت، مقاومت را در جامعه تقویت می‌کند و ضرورت دارد این ارزش‌ها در بین اقشار جامعه به خصوص جوانان که مصداق عینی آن دانشجویان هستند، گسترش یابد.

سلامی نقش دشمن را در بی‌ارزش کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم و حیاتی خواند و گفت: زیر‌سئوال بردن ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی یکی از نقشه‌های اصلی دشمنان برای انحراف مردم به خصوص جوانان از مسیر انقلاب است وما وظیفه داریم در دوران دانشجویی برای ساخته شدن جوانان در مسیر انقلاب تلاش کنیم.

وی به اهداف جلسات هم‌اندیشی استادان درس دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: توسعه درس آشنایی با علوم و دفاع مقدس در دانشگا‌ه‌ها ومراکز آموزشی در سطح استان، بررسی و تجزیه و تحلیل علل و موانع موجود در عدم توسعه و کمیت و کیفیت ارائه این درس در دانشگاه‌ها، ارائه پیشنهاد‌ها و راهکار‌های مناسب برای توسعه درس در تمامی دانشگاهها، چگونگی ایجاد جذابیت و انگیزه در دانشجویان در انتخاب این درس، بازخورد تدریس این درس در دانشگاه‌ها برای دانشجویان پس از پایان هر ترم تحصیلی و... از اهداف اصلی این نشست است.

این مسئول با اشاره به تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تصریح کرد: ترویج فرهنگ و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بسیار مهم است و یکی از شایسته‌ترین اقدامات ارائه درس دو واحدی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه آشنایی با درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای اشاعه مجاهدت‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس بین نسل جوان و دانشجویان است ادامه داد: تدریس درس دفاع مقدس نباید محدود به یک کتاب باشد و هر استادی باید آگاهانه بتواند مفاهیم پایداری، اندیشه‌های فرهنگی مقاومت را به آیندگان انتقال دهد.

وی افزود: استادان درس آشنایی با دفاع مقدس باید تلاش کنند، ضمن ایجاد فضای صمیمی در کلاس و ارتباط موثر با دانشجویان پاسخگوی سوالات و شبهات ذهن دانشجویان باشند تا آن‌ها را در مقابل جنگ نرم دشمنان ورزیده کنند.

سلامی ادامه داد: ضرورت دارد از شیوه نوین تدریس با استفاده از کلیپ‌های جذاب دفاع مقدس در کلاس‌های مجازی و غیر حضوری در شرایط موجود جامعه بهره گرفت و در صورت برگزاری کلاس‌های به صورت حضوری، کلاس‌ها به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شود وبا تغییر شیوه تدریس از سخنرانی به نظری عملی، حضور جانبازان، آزادگان، مدافعین حرم و والدین شهدا در کلاس‌های درس تاثیرگذاری و جذابیت آن را برای دانشجویان دو چندان کنیم.

در پایان این جلسه استادان درس آشنایی دفاع مقدس به بیان نقطه نظرات خود پیرامون ارائه بهتر این درس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداختند و از استادان پیشکسوت درس دفاع مقدس با اهدا لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار