با عدم موفقیت سیاست های گذشته؛

ترکیه خواستار افزایش فشارها علیه سوریه است

وزیر خارجه ترکیه گفت در کنفرانس دوستان سوریه از کشورهای حامی شورشیان درخواست می کند فشارها علیه دولت بشار اسد را افزایش دهند.
کد خبر: ۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶ - 19October 2013

ترکیه خواستار افزایش فشارها علیه سوریه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "تودی زمان" ترکیه، در حالی که تلاش ها و حمایت های کشورهای مانند ترکیه و عربستان از شورشیان سوریه تاکنون به نتیجه نرسیده و در دوران کنونی نیز ارتش سوریه توانسته است در برخی مناطق شکست هایی را بر شورشیان تحمیل نماید، "احمد داود اغلو" وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد در دیدار با همتایان خود در نشست دوستان سوریه خواستار اعمال فشار بیشتر علیه دولت بشار اسد خواهد شد.

گفتنی است وزیر خارجه ترکیه قرار است برای شرکت در نشست دوستان سوریه، متشکل از کشورهای غربی و عربی به همراه ترکیه که حامی گروه های شورشی سوریه می باشند، در هفته آینده به لندن سفر کند و موضوع اعمال فشار بیشتر علیه دولت کنونی سوریه را مطرح نماید.

شایان ذکر است پس از توافق امریکا و روسیه در مورد تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه و اجتناب از مداخله نظامی مستقیم در سوریه به شدت از نقش ترکیه در بحران سوریه و مشروعیت سیاست های آن کاسته شده است. علاوه بر این با توجه به نفوذ گروه های نزدیک به القاعده در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه تهدیدات امنیتی زیادی علیه مرزهای ترکیه از سوی این گروه های تندرو ایجاد شده است که در بلند مدت تهدیداتی علیه ترکیه مطرح می کند.

با توجه به این شرایط به نظر می رسد ترکیه در پی آن است که با اعمال فشار بیشتر بر دولت سوریه ناکامی های پیشین خود در قبال بحران سوریه را جبران نماید و موفقیتی در رابط با هدف خود یعنی تضعیف دولت سوریه کسب نماید.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار