امیرعبداللهیان به هلند دعوت شد

وزیر خارجه هلند در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان از وی برای سفر به این کشور دعوت کرد و از میزبانی میلیون‌ها بی جا شده افغانستانی برای دهه ها در ایران و اقدامات انساندوستانه جمهوری اسلامی در این زمینه تجلیل کرد.
کد خبر: ۴۷۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵ - 09September 2021

امیرعبداللهیان به هلند دعوت شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «زیگرید کاگ» وزیر امور خارجه هلند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزیر هلندی با تبریک انتصاب و آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان از وی برای سفر به هلند دعوت کرد.

وزیر امور خارجه هلند در این گفت‌وگوی تلفنی میزبانی میلیون‌ها بی جا شده افعانستانی برای دهه‌ها در ایران و همچنین مجموعه اقدامات انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را مورد تحسین قرار داد.

توافق درباره سفر وزیر خارجه هلند به تهران

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هلند در این گفتگوی تلفنی در خصوص رایزنی معاونان سیاسی دو وزارت خارجه و مرور روابط دوجانبه و متعاقبا سفر طرف هلندی به کشورمان به توافق رسیدند.

روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن، موضوعات یمن، افغانستان، تحولات منطقه و همچنین مذاکرات وین از جمله دیگر موارد مورد گفتگو و تبادل نظر دو وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی بود که در طی آن امیرعبداللهیان مواضع تهران در این زمینه‌ها را تشریح کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز امروز (پنجشنبه) تلفنی با امیرعبداللهیان گفتگو کرد. برجام، مسائل دوجانبه و اوضاع افغانستان از جمله محور‌های مورد گفتگوی دو وزیر خارجه بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار