از سوی رهبر معظم انقلاب؛

آیین بزرگداشت ارتحال آیت‌الله حکیم در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت ارتحال آیت‌الله سید محمد سعید حکیم شب گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب درمدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ - 10September 2021

آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله حکیم در قم برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیین بزرگداشت ارتحال آیت‌الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف، از سوی رهبر معظم انقلاب در فضای باز مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.

آیت‌الله «رضا استادی» عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: ارتباط حوزه‌های علمیه قم و نجف و همچنین مراجع این ۲ شهر با یکدیگر از نعمت‌های بزرگ خداوند است.

وی با اشاره به‌تالیف‌های مرحوم حکیم خاطرنشان کرد: آن مرحوم درتالیف‌های خود رساله‌ای به‌نام «المرجعیه مسئولیه» دارد، که حاکی از توجه او به‌مسئولیت‌ها و وظایف یک مرجع تقلید است.

استادی یادآور شد: فقیهان تشیع همواره به‌وظایف خود عمل کردند و کسی که با تاریخ شیعه آشنا باشد، امکان ندارد که بگوید، فقهیان درانجام مسئولیت‌های خود کوتاهی کردند.

وی با بیان اینکه فقیهان شیعه دراین راه شهید شدند، عنوان کرد: آیت‌الله حکیم نیز چند سال از عمرش را در زندان گذرانده و برخی از تالیف‌هایش را نیز درهمین دوران نوشته است.

استادی تصریح کرد: فقیهان شیعه از راحتی و آسایش گذشتند، و درجایی که لازم بود نیز جان خود را تقدیم کردند چرا که خود را در برابر این مکتب مسئول می‌دانستند.

در این آیین آیات محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، سید محمد جواد علوی بروجردی از استادان حوزه علمیه و حجت الاسلام‌والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیدعلی سیستانی درایران و نمایندگان مراجع و بیوت قم حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار