نماینده ولی فقیه در مازندران:

ویرانی و فساد دستاورد حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان بود

«محمدی لائینی» گفت: ویرانی و فساد دستاورد حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان بود.
کد خبر: ۴۷۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ - 10September 2021

ویرانی و فساد دستاورد حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه بر تقوا، پرهیزکاری، دوری از گناه، دوری از حرام و حرام خواری، دوری از دزدی و دروغ و بیان اینکه مال حرام از قتل نفس و جسم به مراتب بدتر است، اظهار داشت: باید مواظب حرف و عمل خودمان باشیم که باعث انحراف کسی نباشیم.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) و امام مجتبی (ع) و بیان اینکه سالم‌ترین دلها، دلی است که در آن شک و شبهه‌ای نباشد، عنوان کرد: امروز دشمن می‌خواهد ما را نسبت به دین، نماز، حجاب، انقلاب، ملیت، عزت و توان‌مان شک بیندازد و سبک زندگی‌مان را زیر سوال ببرد و باید با یقین، ایمان به خدا و اعتماد به خودمان و اعتماد به انقلاب و راه شهدا با جنگ فرهنگی دشمن مبارزه کنیم.

محمدی لائینی با تسلیت سالروز درگذشت آیت الله طالقانی و بیان اینکه امام فرمودند: مرحوم آیت الله طالقانی مستقیم بود، مستقیم فکر می‌کرد و مستقیم عمل می‌کرد، انحراف به چپ و راست نداشت نه غربزده بود و نه شرق زده، خاطرنشان کرد: باید شفاف باشیم و در خط ولایت باشیم.

وی با گرامیداشت روز بزرگداشت سلمان فارسی به ویژگی‌های سلمان پرداخت و با بیان اینکه سلمان رضایت و خواسته حضرت علی را بر رضایت و خواست خود مقدم می‌داشت، فقیردوست و علم دوست بود، تصریح کرد: جامعه‌ای رشد می‌کند که در آن به علم توجه بشود و علما باید ترویج و دانشمندان تقویت شوند.

امام جمعه ساری عنوان کرد: انقلاب ما به اسم انقلاب مستضعفین است و جای افراد مستضعف در پست‌ها و منصب‌ها خالی است و کمتر به حقوق آن‌ها توجه شد و باید مسئولین بدانند مسئولیت پستشان این است که به جامعه توجه کنند.

محمدی لائینی با بیان اینکه جامعه معلولین، مستضعف بدنی هستند و نیازمند به توجه دارند، تأکید کرد: مجلس نسبت به قوانینی که در رابطه با معلولین تصویب کرده توجه کند و شهرداری نیز مشکلات ورود و خروج در اماکن عمومی را برطرف کند.

امام جمعه ساری با اشاره به سالروز ۱۱ سپتامبر و بیان اینکه آمریکا به قصد ایران، القاعده را ایجاد و عراق و افعانستان را اشغال کرد و تولید کننده تروریست است، ویرانی و فساد را دستاورد بیست ساله آمریکا در افغانستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه قدرتمندان، مستکبران و ظالمان عاملین فساد و خرابی هستند، گفت: آمریکا هر روز ۳۰۰ میلیون دلار در افغانستان هزینه کرد و امروز ۱۸ نفر از سربازان آمریکایی برگشته از افغانستان خودکشی می‌کنند و برای خودشان ضایعه و آسیب روحی داشته است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ۲۵۰ هزار غیرنظامی افغانستان در طی بیست سال کشته شدند، عنوان کرد: تخریب خانه‌ها، افزایش مواد مخدر و ایجاد فساد نتیجه این‌جور قدرت وحشی بوده که عقلانیت و حقوق بشر سرشان نمی‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از بی‌عقل‌های داخلی به پادوی غرب و غربزده تبدیل شدند و به نفع آمریکا حرف می‌زنند و نگاهشان این است که باید در کنار آمریکا رشد کنیم در حالی که دل بستن به کشور‌های غربی و آمریکا هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت انقلابی است و در خط اصیل انقلاب اسلامی حرکت می‌کند و مشکلات را با غرب گره نمی‌زند، گفت: ما روی پای خودمان با اعتماد ملی پیش می‌رویم و جز این خیانت به شهدا و انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها